جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام موسوی

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه اساسی و والایی در دین دارد و جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود، همه شهروندان به حقوق نسبت به هم پایبند می شوند،چرا که یکی از مهم ترین ارکان و رکن اعتقادی ما برای حفظ نظام و اعتقادات اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی صبح امروز در جمع طلاب و کادر علمی مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک، به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: تا زمانی که امر به معروف نباشد فساد از بین نمی رود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جامعه ای سالم و اسلامی داشته باشیم باید امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه ترویج دهیم.

امام جمعه شهرستان آبیک بیان داشت: آمر باید معروف و منکر را شناخته، یقین داشته باشد که منکر اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام  موسوی خاطرنشان کرد: اگر روزی امر به معروف و نهی از منکر را بر اساس آیین اسلام انجام دهیم، دیگر نیازی به پلیس و مراجع قضایی نخواهیم داشت؛ لذا هر چقدر سهل انگاری کنیم بیشتر شاهد نارسایی های اجتماعی خواهیم بود.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نشانه عشق به مکتب، علاقه به سلامتی جامعه، غیرت دینی، ارتباط دوستانه بین مردم، بیداری و نظارت در تمامی صحنه ها است.

امام جمعه شهرستان آبیک با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر از ضروریات ایمان و رستگاری است، افزود: بی اعتنایی به امر به معروف و نهی از منکر و رواج منکرات نشان تباهی انسان است.

استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی هستند و به عنوان فروع دین مبین اسلام، تاکید زیادی بر انجام آنها شده و باید همگان در حوزه تذکر لسانی تلاش کنند.

وی ابراز داشت: جامعه ما ارزشی است و علت مشخص نشدن جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در آن ندیدن آثار این واجب فراموش شده در جامعه است.

وی افزود: محقق شدن عدالت اجتماعی، مستحکم شدن امنیت اجتماعی و نازل شدن خیرات و برکات از دیگر آثار محقق شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

امام جمعه شهرستان آبیک عنوان داشت: شناختن شیوه و روش های تبلیغی موثر در امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد و یادگیری آن در تاثیر گذاری این فریضه واجب حیاتی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha