پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش

حوزه/ همایش ملی «اسوه های مقاومت»، با محوریت تجلیل از آزادگان روحانی کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش ملی اسوه های مقاومت با محوریت تجلیل از آزادگان روحانی کشور، ظهر امروز در مشهد با حضور جمعی از آزادگان روحانی کشور و شخصیت های استانی و کشوری برگزار شد. 
در ابتدای این همایش با پخش کلیپی از شهید محسن حججی، مروری بر رشادت های آزادگان روحانی در طی هشت سال جنگ تحمیلی شد و سپس مجری در رسای مدافعین حرمین شریفین اهل البیت(ع) در سوریه جملاتی را بیان کرد. 
سپس حجت الاسلام و المسلمین محمود ملک دار، رئیس مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه در جمع آزادگان روحانی، آنان را به عنوان نور امید امت دانست و با بیان این که شما چراغ هدایت و روشنگری را در دل رزمندگان اسلام زنده نگاه داشتید، بیان کرد: در تاریخ حوزه های علمیه، روحانیت انقلابی پشتوانه همیشگی مردم بوده اند و امروز نیز این منشور روحانیت حضرت امام راحل(ره) نباید از سوی طلاب و روحانیت فاضل و معزز مغفول بماند. 
در ادامه این همایش حجج اسلام نری موسی، اسحاقیان و قزوینی به عنوان سه تن از آزادگان روحانی برجسته کشور به روایت گری در این همایش پرداختند و حضور ایرانی های ولایی را در مرزهای سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) در راستای دفاع از ارزش های اسلامی و به عنوان محور مقاومت ضروری بر شمردند. 
همچنین در این همایش به ضرورت تدوین تجارب اسارت و درس های مقاومت بنا به دستور چندین و چند باره مقام معظم رهبری تاکید و از آزادگان روحانی خواسته شد تا خاطرات خود را به صورت تالیف و یا فیلم و نمایش درآورند. 
گفتنی است؛ 26 مردادماه سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان به کشور در سال 1369 می باشد. 
شایان ذکر است؛ آزادگان روحانی کشور ظهر فردا با حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دیدارخواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha