جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد بارانی

حوزه/ امام جمعه مهدی‌شهر گفت: تعطیلات تابستانی فرصتی برای تمرین مهارت‌های طلبگی است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد بارانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به فرصت‌های طلاب در حوزه‌های علوم دینی اظهار داشت: طلاب باید در تعطیلات باقی‌مانده تابستانی برنامه‌هایی هدفمند و جامع در راستای دروس حوزه داشته باشند.
امام جمعه مهدی‌شهر تصریح کرد: تعطیلات تابستانی فرصتی برای استراحت نیست؛ بلکه فرصتی برای تمرین و دوره دروس باقی‌مانده در طی سال است که باید با مطالعه جدی دروس از این فرصت ارزشمند بهره‌برداری کرد.
وی با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رسالت‌های حوزه تبلیغ و تبیین و نشر دین و معارف اسلامی است، افزود: طلاب علوم دینی باید در فرصت‌های باقی‌مانده از تعطیلات تابستانی با استفاده بهینه و درست از این فرصت و بامطالعه و تأمل و تفکر در کتاب الهی قرآن کریم و آثار علمی و پژوهشی از علماء جهان اسلام و تربیت‌شدگان مکتب اهل‌بیت (ع) بهره‌برداری کنند تا در زمان لزوم برای تبلیغ و تبیین و نشر دین و معارف اسلامی تخصص و مطالعه کافی را داشته باشند.
حجت‌الاسلام بارانی با بیان اینکه فرصت تعطیلات فرصتی برای تقویت توان و مهارت‌های طلبگی است، گفت: فرصت تعطیلات تابستانی فرصتی برای تجدیدقوا فکری و تقویت بنیه علمی و معنوی و روحیه معرفتی طلاب است.
وی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش از لازمه‌های کار در تحصیل علوم دینی است، خاطرنشان کرد: طلاب از فرصت باقی‌مانده از تعطیلات تابستانی برای انجام کارهای تحقیقی و پژوهشی در راستای علوم حوزوی غافل نشوند.
امام جمعه مهدی‌شهر بر کسب مهارت‌های تبلیغی، کسب تخصص و مطالعه لازم در علوم دینی و نشر و ترویج معارف اسلامی در فضای مجازی تأکید کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha