جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام رضا احمدی فر

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی از برگزاری اجلاس استانی نماز در این استان با موضوع «نقش نماز در کاهش آسیب‌های فضای مجازی» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی فر شب گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجلاسیه استانی نماز با موضوع «نقش نماز در پیشگیری از آسیب‌های فضای مجازی» در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اجلاسیه در شهرستان بجنورد و همچنین در سه شهرستان دیگر خراسان شمالی برگزار می‌شود، افزود: اجلاسیه استانی نماز مهرماه امسال در استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های تخصصی برای اقشار مختلف ازجمله برنامه‌هایی است که در حاشیه اجلاسیه استانی نماز اجرا خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز در جامعه، گفت: جامعه‌ای که رهبر و مشعل‌دار و پرچم‌دار نداشته باشند از حیات و زندگی انسانی محروم و بی‌بهره خواهد بود که در نماز افزون بر شناساندن هدف متعالی و نقشه راه جامع و عالی و راه روشن و مستحکم به موضوع رهبرشناسی هم به‌درستی اشاره شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی افزود: نماز برای رسیدن به تعالی فرهنگی و معنوی افزون بر شناخت هدف و نقشه راه و ارائه مسیر، به راهنمایان این راه درست و بزرگ نیز پرداخته است و از آن به‌عنوان بهترین همراهان و رفیقان یاد کرده است.

وی تصریح کرد: ممکن است انسان راه درست و هدف مقدس و متعالی و رهبر عالی و کامل و همراهان خوب و شایسته داشته باشد؛ اما در مسیر راه گرفتار راه زنان و غارتگران سرمایه و مهاجمان با نام و بی‌نام و پنهان و آشکار شود، ازاین‌رو باید آن‌ها را شناخت و برای رسیدن به قله تعالی با آنان مبارزه کرد و از مسیر راه آن‌ها را کنار زد تا به مقصد و مقصود دست یافت.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه نماز انسان را به‌سوی هدف متعالی رهنمون می‌کند، گفت: این یعنی ما به‌سوی خدا در حرکتیم و فقط و فقط او را بندگی می‌کنیم و از او مدد می‌گیریم که این هدف مقدس و متعالی جان‌مایه دین و قرآن و نماز است.

وی با اشاره به اینکه نماز نقشه راه و قانونمندی است، افزود: در نماز تمرین قانون‌مندی می‌کنیم و با زبان حال و قال می‌گوییم ما انسان‌ها مبدأ و مقصدی داریم و در مسیر راه هم لحظه‌به‌لحظه با آن مبدأ و مقصد مرتبط هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی اظهار داشت: ربوبیت حق‌تعالی زمینه‌ساز تعالی انسان در همه زمینه‌ها را فراهم آورده و آن رب و مربی همه ابزار وسایل رشد و کمال و تعالی را در وجود آدمی به ودیعه نهاده است.

وی با بیان اینکه نماز انسان را به عالی‌ترین جایگاه و مراتب می‌رساند و موجب کرامت و تعالی فرد می‌شود، افزود: نماز مؤثرترین عامل آرامش روحی و روانی و تضمین نشاط معنوی و روحی است.

حجت‌الاسلام احمدی فر با اشاره به اینکه هر کس به نماز اهمیت بیشتری دهد به خداوند نزدیک‌تر شده و از معنویت بیشتری هم برخوردار می‌شود، خاطرنشان کرد: هر کس در حوزه نماز فعالت بیشتری کند از اجر و پاداش معنوی الهی برخوردار شده و از برکات معنوی و دنیوی آن نیز بهره‌مند می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha