جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام هاشمی

حوزه/ اگر نماز به عنوان ستون دین در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، یقینا بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی را از بین می برد و تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی به اسلام را بی‌اثر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» قزوین، حجت الاسلام سید ضیاء الدین هاشمی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین (ع) شهرستان آوج با تأکید بر اهمیت فراگیری طلاب جدید از نصایح اساتید در مدرسه گفت: شما که افتخار شاگردی در این مکان مقدس را دارید، تلاش کنید تا از نصایح اساتید در پیشرفت امور تحصیلی به بهترین نحو استفاده نمایید.

وی افزود:  یکی از اصول مهم در امر تحصیل و فراگرفتن علوم دینی داشتن نیت خالص است و نباید در این مسیر در هر مقاوم و منزلتی به خود مغرور شویم؛ در حقیقت یاد گرفتن، مقدمه عمل و یاد دادن است.

رئیس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) آوج ادامه داد: امروز بر طلاب و روحانیون فرض است که در کنار فراگرفتن دروس اسلامی به امر حفظ قرآن اهتمام ورزند.

این استاد حوزه با بیان آثار و برکات نماز در زندگی، خاطرنشان ساخت: اگر نماز به عنوان ستون دین در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد، یقینا بسیاری از مفاسد فردی و اجتماعی را از بین می برد و تهاجم ناجوانمردانه فرهنگی به اسلام را بی‌اثر می کند.

امام جمعه شهرستان آوج تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! خدا را بسیار یاد کنید و صبح و شام او را نیایش کنید» حال برای این نیایش یک راه بسیار مهم نماز است.

وی اظهار کرد: همچنین درباره نماز عنوان شده است که شرط قبولی و پذیرش سایر اعمال انسان قبولی نماز است؛ به این معنا که اگر انسان کارهای خیری انجام داده و نماز نخواند یا نماز بخواند اما نماز نادرست و غیر مقبولی که رد بشود، سایر کارهای خیر او هم رد می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی خاطرنشان کرد: در حقیقت شرط قبولی سایر کارهای خیر انسان قبول شدن نماز اوست و البته روایت داریم که نماز مایه تقرب هر انسان پرهیزکار است و  باز در حدیث دیگر است که شیطان همیشه از مؤمن ناراحت و گریزان است، مادامی که مراقب و محافظ نمازش هست.

رئیس مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) آوج بیان داشت: نماز در بیان خداوند سبحان نیز دور کننده فحشا و منکر است ،یعنی با توسل و اقامه نماز درست و صحیح می‌توانیم از این ویژگی نماز بهره‌مند ‌شویم و سعادت دنیا و آخرت نصیبمان ‌شود.

وی افزود: نماز در مکتب انسان‌ساز اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و هیچ عملی از اعمال دینی و افعال عبادی با آن قابل مقایسه نیست، چراکه  اگر خواسته باشیم تعالیم و دستورهای دین را درجه‌بندی کنیم نماز در بالاترین درجه و مرتبه تعالیم دینی قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha