سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: آمار کتاب‌های موجود در این مدرسه چهار هزار و ۲۰۰ جلد است.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: آمار کتاب‌های موجود در مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد چهار هزار و 200 جلد است که از این تعداد 800 جلد کتاب‌های تخصصی رشته کلام و بقیه کتاب‌ها عمومی، حوزوی و دینی است.

وی با بیان اینکه برای خرید 2 هزار جلد کتاب تخصصی کلام اسلامی نیز از حوزه علمیه خراسان درخواست اعتبار کرده‌ایم، افزود: مهم‌ترین مشکلی که در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای حوزه علمیه استان وجود دارد کمبود اعتبار است.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با اشاره به اهمیت مطالعه و نقش علمی آن در زندگی طلاب گفت: تأمین و افزایش کتب موجود در حوزه‌های علمیه استان برکت‌های بی‌شماری را برای جامعه و این استان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اسلام دین تفکر و تأمل در کتابت و علم است، تصریح کرد: نخستین آیه‌ای که بر پیامبر(ص) نازل شده می‌فرماید «اقراء» و این دلالت بر اهمیت مطالعه، دانش و بینش در اسلام دارد و قرآن پیوسته انسان‌ها را به تفکر دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: اهمیت و فضیلت علم و دانش در دین اسلام چه در قرآن و چه در روایات و سیره ائمه معصومین(ع) کاملاً روشن است؛ بنابراین بهترین راهکار برای تحقق این امر، تأمین منابع موردنیاز، افزایش سرانه مطالعه و فضای کتابخانه‌ای است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha