جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آئین معنوی خطبه خوانی با حضور جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران استان قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: موضوع اطلاع‌رسانی درست در چارچوب قوانین باید در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، با بیان اینکه موضوع خبررسانی در آیات قرآن کریم نیز مطرح شده است، اظهار کرد: عده ای با ناباوری نسبت به اخبار پیامبر اسلام(ص) گاهی اخبار را انکار می‌کردند و گاهی آن را ناشدنی می‌پنداشتند در حالی که خداوند متعال در قرآن کریم این موضوع را رد می‌کند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) اضافه کرد: واقعیت خبری که توسط انسان انتشار یافته است در زمانی کشف می‌شود به همین علت افرادی در عرصه خبررسانی به نتیجه می‌رسند و موفق خواهند بود که موازین را راعایت کند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران پاسخ‌گو به یکی از نیازهای اساسی بشر هستند، تصریح کرد: دانستن حق بشریت است؛ اگر خبری حق را تامین کند نیاز دانستن انسان برآورده می‌شود به همین علت دیگر انسان به سراغ شایعات نمی‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه بشر از جهل گریزان و به دنبال آگاهی است، مطرح کرد: کار ارزشمند رسانه پاسخ‌گویی به نیاز بشری است؛ به همین علت اگر خبرنگار درست، به موقع و به اندازه خبررسانی نکند افراد دیگر با انگیزه‌های متفاوت هستند که خبرسازی کنند و آن‌گاه افرادی که از این اخبار متضرر می‌شوند به مرور زمان با اصلاحیه و تکذیب و به زحمت می‌توانند ضررها را جبران کنند به همین علت موضوع اطلاع‌رسانی درست در چارچوب قوانین باید در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی یاد و خاطره شهید محمود صارمی را گرامی‌داشت و عنوان کرد: آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) برای هر فردی که به عنوان خبرنگار و خبررسان به وظیفه خود عمل می‌کند احترام قائل است و برای خود افتخار می‌داند که در مقاطعی برای ارتقای روحیه معنوی و رفع نیاز معنوی خبرنگاران و اصحاب رسانه در این آستان مقدس فرصت‌هایی را ایجاد کند تا افراد بتوانند برای کسب معنویت و توسل به اهل بیت(ع) گردهم آیند.

امام جمعه قم از حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها به عنوان یک عنصر خبرساز نام برد و گفت: شهر قم به برکت وجود این بارگاه توانسته به جایگاه کنونی برسد؛ تشرف اصحاب رسانه به مراسم خطبه‌خوانی حرم کریمه اهل بیت(ع) که به مناسبت روز خبرنگار برگزار می شود را مبارک دانسته و این حضور را گرامی می‌داریم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha