پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ طلبه مدارس علمیه استان به اردوهای جهادی و سازندگی مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اعزام بیش از 100 طلبه به اردوهای جهادی و سازندگی، اظهار داشت: این طلاب از ابتدای امسال تاکنون در راستای فعالیت‌های تبلیغی و عمرانی به مناطق محروم استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: گروه‌های جهادی با شناسایی دقیق روستاهای محروم و با هدف محرومیت‌زدایی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی اقدام به رفع مشکلات این مناطق می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عمرانی و رفع مشکلات مردم در یک روستای شاخص، اقامه نماز جماعت، رفع مشکلات مردم، افزایش سطح آگاهی و دانش مردم مناطق محروم در راستای آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ازجمله فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی است.

وی با بیان اینکه نقش اصلی طلاب در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است، گفت: از دیگر فعالیت‌های طلاب در اردوهای جهادی ارائه خدمات فرهنگی در قالب مشاوره، سبک زندگی اسلامی و پاسخ به شبهات دینی و مذهبی مردم مناطق محروم به‌ویژه جوانان است.

مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار داشت: فرهنگ و مشکلات ناشی از کمبود فرهنگ در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است و می‌توان با مدیریت و تلاش جهادی شاهد رشد و شکوفایی بیشتر فرهنگ در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و غیره باشیم.

وی با بیان اینکه نقش اصلی طلاب در اردوهای جهادی در حوزه فرهنگی است تصریح کرد: برای فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف، نیازمند جهاد هستیم زیرا تنها با مدیریت و تلاش جهادی می‌توانیم به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ پاسخ شایسته دهیم.

حجت‌الاسلام مهرپویان گفت: در این راستا و در جهت عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اردوهای جهادی به فعالیت‌های  حوزه فرهنگ و فرهنگ‌سازی اهمیت بسیاری داده شده و جزء دغدغه‌های طلاب اعزامی هم به شمار می‌رود.

وی افزود: البته این اردوها تاکنون توانسته‌اند در محرومیت‌زدایی و رفع مشکلات و شبهات مناطق محروم مفید واقع شده و روستاییان را نسبت به اقدامات انجام شده در راستای محرومیت‌زدایی راضی و امیدوار نگاه دارند؛ به‌طوری‌که روستاهای هدف تقاضای تداوم این اردوها را در تمام فصول سال دارند.

کارشناس فرهنگی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تلاش و علاقه گروه‌های جهادی طلاب تحسین‌برانگیز است؛ ان شاء الله امسال هم مثل سال‌های گذشته بتوانیم در زمینه محرومیت‌زدایی از مناطق محروم گامی برداریم و این فرهنگ کمک به هم نوع را به صورت فراگیر به مردم القاء کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha