شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: مردمی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه همگانی و واجب عینی بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی صبح امروز در جمع کارکنان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: این فریضه الهی، وظیفه عمومی و مردمی است و هرگز نباید بانی این فریضه اسلامی و دینی را نهاد و یا سازمان خاصی دانست.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تأکید کرد: متاسفانه در جامعه به این فریضه زیاد توجه نمی شود؛ لذا این ناهنجاری های موجود ریشه در کم رنگ بودن فرضیه امر به معروف و نهی منکر در جامعه دارد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه جامعه اسلامی، جامعه ای متمدن و به روز است، گفت: برای اینکه در جامعه فضای سالم و امنیت وجود داشته باشد باید همه در اجرای فرضیه امر به معروف و نهی از منکر حضور مستمر داشته باشیم تا مشکلات موجود از بین برود.

وی بی توجهی به معضلات جامعه را عامل اصلی بسیاری از مشکلات دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه ما دیده می شود که برخی از منکرات افزایش یافته اند این خود معلول عدم توجه به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: امروز تمام تلاش دشمنان و بدخواهان نظام به دنبال بی اهمیت نشان دادن منکرات و گناهان در جامعه اسلامی است، پس باید هوشیاری خود را در این زمینه حفظ کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی تاکید کرد: باید زمینه فراگیر شدن اعمال خیرخواهانه و نیک در جامعه روز به روز بیشتر از پیش شود؛ زیرا شیطان به دنبال از بین بردن خوبی ها و اعمال نیک انسان است.

این استاد حوزه تاکید کرد: با این حال به عینه دیده می شود که در جامعه عکس فریضه امر به معروف و نهی از منکر روی می دهد و این خود باعث فاصله گرفتن جامعه از اسلام اصیل می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: مردمی که در جامعه اسلامی زندگی می کنند باید امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه همگانی و واجب عینی بدانند و خود را در مقابل این فریضه الهی مسئول بدانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha