جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امامزاده

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مردم استان ۱۰۰ میلیارد ریال به عمران آستان مقدس امامزادگان کمک کردند.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به کمک 100 میلیارد ریالی مردم استان به عمران حرم امام زادگان، اظهار داشت: مردم خراسان شمالی بارها با حمایت‌های خود عشق و ارادت قلبی خود را نسبت به امام زادگان استان نشان داده‌اند.

وی افزود: با اینکه این کمک‌ها صرف نگهداری و امور عمرانی امام زادگان می‌شود؛ اما بودجه‌ای هم از محل اعتبارات دولتی برای نگهداری و امور عمرانی امام زادگان در نظر گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد گفت: با وجود اعتبارات تعیین شده مردم استان با ارادت قلبی که نسبت به امام زادگان دارند، کمک‌هایی را به‌صورت خودجوش در قالب نذر و هدیه پرداخت می‌کنند که شایسته قدردانی است.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های عمرانی سازمانی اوقاف جهت تسریع فعالیت‌های اجرایی در اماکن متبرکه با مشارکت خیرین نیکوکار برنامه‌ریزی‌شده که در راستای اجرای این طرح تاکنون خدمات بسیاری در آستان امامزادگان عظیم الشان انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر لزوم شناساندن امام‌زاده‌های استان به مردم استان و کشور، اظهار داشت: وجود امام زادگان برای استان منشأ خیروبرکت معنوی بسیاری است؛ چراکه امامزادگان مأمن امنی برای مردم و درماندگان هستند تا ساعتی در خلوت خود در فضای معنوی و با اهل‌بیت(ع) به آرامش دست یابند.

وی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه با توجه به اهمیت اعتقادی و فرهنگی که در بین مردم دارند نقش بسزایی در کاهش ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی دارند، خاطرنشان کرد: نظر به همین جایگاه و اهمیت بقاع متبرکه است که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند؛ چراکه سایر مکان‌های دینی چنین نقشی در بین همه مردم ندارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha