جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 گفتمان نخبگان علوم انسانی

حوزه/ مدیر اجرایی طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی که در وسف در حال برگزاری است این طرح را هدفمند و تحت نظارت علمی کامل و دقیق دانست.

افشین نیکبخت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: امسال سومین سال طرح ملی گفتمان نخبگان علوم اسلامی با حضور 400 نفر در سه سطح در حال برگزاری و روزهای پایانی به سر می برد.

وی افزود: دانشجویان جدید الورود به دانشگاه در این دوره ماهیت علوم انسانی مدرن و ماهیت علوم انسانی و اسلامی را فراگرفتند؛در نهایت و پس از طی دو محور اصلی دروس شکسته می شود و اساتید به نام کشوری مباحث تخصصی تری که تحت نظارت و اشراف شورای علمی طرح ملی گفتمان است را تدریس می کنند.

مدیر اجرایی طرح گفتمان نخبگان علوم انسانی بیان کرد: هرساله در اسفندماه از دانشجویان نخبه رتبه های 1 تا 3هزار کنکور سراسری همان سال پذیرش می کنیم و علاوه بر آنها، رتبه های یک تا سه شانزده دانشگاه برتر کشور را نیز برای شرکت در این دوره فراخوان کرده و به مصاحبه علمی دعوت می کنیم.

وی تصریح کرد: در همین رابطه دانشجویان تا آخر فروردین فرصت ثبت نام دارند و سپس در مصاحبه شرکت کرده و پس از احراز صلاحیت های مورد نظر این گفتمان به طرح دعوت می شوند.

نیکبخت بیان کرد: دانشجویانی که حدنصاب را داشته باشند به ادامه طرح مدون و منسجم 5ساله دعوت می شوند؛ یعنی دانشجویان تحت پوشش یک طرح 5 ساله قرار می گیرند که شامل 60واحد درسی است که در کنار برنامه علمی دانشگاهی خود آنها را نیز فرا می گیرند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رتبه کنکور ملاک نخبگی است گفت: مشکلاتی بر سر احراز این میزان و ملاک وجود دارد، ولی به هر ترتیب رتبه کنکور نیز می توان یکی از ملاک ها باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر باید از نظیر چنین ملاک هایی نیز استفاده کرد و به همین دلیل دانشجویان پس از احراز شرایط دیگر در کنار این رتبه و شرکت در مصاحبه برای این طرح دعوت می شوند؛ از دیگر سوی نیز دانشجویان رتبه های بالاتر نیز باید ملاک های ادامه این دوره را نیز طی کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha