پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آگوست، ماه «تقدیر از مسلمانان و بیداری اسلامی» در کالیفرنیا اعلام شد

حوزه/ طی قطعنامه‌ای که توسط جمعی از مسلمانان آمریکایی تهیه و به مجلس قانونگذاری ایالتی کالیفرنیا ارائه شد، از این پس ماه آگوست به عنوان «ماه تقدیر از مسلمانان و بیداری اسلامی» نام نهاده شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، در مراسمی که در شهر سانتاکلارا واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد، طی اعلامیه‌ای رسمی، ماه آگوست به عنوان ماه «تقدیر از مسلمانان و بیداری اسلامی» نامیده شد.

در بیانیه‌ای که توسط سخنگوی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) خوانده شده آمده است: من با افتخار اعلام می‌کنم که نخستین جشن «ماه تقدیر از مسلمانان و بیداری اسلامی» در شهر سانتاکلارا در ایالت کالیفرنیا را برگزار می‌کنیم و در این جشن از نسل‌های مختلف مسلمانان آمریکایی برای کمک‌ها و مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی‌‌شان تشکر و قدردانی به عمل می‌آوریم.

قطعنامه مربوطه در این باره توسط بیل کوریک نماینده پارلمانی به مجلس قانونگذاری ایالتی ارائه شده بود. معنیه شایق، بانوی کالیفرنیایی و بنیانگذار کمپین «ملاقات با یک مسلمان» با این نماینده پارلمانی و شورای کایر در این باره کالیفرنیا همکاری داشته اند.

*رسانه‌ها و خبرگزارای‌ها  تنها نقاط ضعف و جنبه‌های منفی مسلمانان را به مردم آمریکا نشان می‌دهند

شایق در این باره گفت: آنچه رسانه‌ها و خبرگزارای‌ها درباره مسلمانان به مردم آمریکا نشان می‌دهند تنها نقاط ضعف و جنبه‌های منفی مسلمانان است و ما به ندرت جنبه‌های مثبت مسلمانان را از این رسانه‌ها شاهد هستیم. هدف ما از اعلام این روز نیز همین بود. ما می‌خواستیم جنبه‌های مثبت مسلمانان را نشان دهیم تا مردم ببینند که مسلمانان هم انسان‌هایی هستند که در فعالیت‌ها مشارکت داشته‌اند تا به این ترتیب به تقویت روحیه جامعه مسلمانان بپردازیم.

 در این نشست همچنین نمایندگانی از دفتر منطقه‌ای خلیج سانفرانسیسکو از شورای روابط اسلامی آمریکایی حضور داشتند. این اولین بار نیست که ایالت کالیفرنیا یک ماه را به قدردانی از مشارکت جامعه مسلمان آمریکایی اختصاص می‌دهد. در سال 2014 نیز شورای شهر لوس آنجلس، با تصویب قطعنامه‌ای، ماه جولای 2014 را به عنوان ماه «میراث مسلمانان آمریکایی» تعیین کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha