شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نامه ۱۰۷ نماینده احزاب سیاسی انگلیس در اعتراض به انتشار مقاله ضداسلامی

حوزه/ احزاب مختلف سیاسی در انگلستان خواستار اقدام جدی علیه نویسنده مقاله «اسلام‌ستیز» در روزنامه سان شده و این مقاله را ترویج اسلام‌هراسی، ایده‌های حزب نازی و نژادپرستی در جامعه دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، بیش از 100 تن از شخصیت‌های سیاسی احزاب مختلف با امضای نامه‌ای خواستار اقدام جدی نسبت به انتشار مقاله‌ای‌ «نژادپرستانه و اسلام‌ستیز» در روزنامه سان علیه جامعه مسلمانان انگلستان شدند.

در این نامه نمایندگان پارلمانی انگلستان از احزاب مختلف محافظه کار، دموکرات‌های لیبرال و حزب سبز متحد این مقاله را به شدت محکوم کردند. آنان خطاب به ترور کوانگ، سردبیر این روزنامه و نویسنده مقاله، این نوشته را سرشار از «نفرت و تعصب» علیه مسلمانان دانستند.

نمایندگان به ویژه عنوان این مقاله را خطرناک توصیف کرده و آن را تکرار تاریخ و تبلیغ تفکر «حزب نازی» دانستند. این مقاله «معضل مسلمانان» عنوان داشته و مشابه طرز فکر یهودی‌ستیزی در آلمان نازی بوده است.

تبلیغ ایدئولوژی حزب نازی

در این نامه آمده است: شکی وجود ندارد که نویسنده مقاله طرز فکر نازیسم داشته است. و تعمدا خواسته مسلمانان را با یهودیان مقایسه کند. به همین جهت نیز عنوان «معضل مسلمانان» را بزرگ نمایی کرده است، عنوانی که در یک قرن گذشته توسط نازی‌ها در آلمان برای یهودیان به کار می‌رفته است.

در ادامه نامه آمده است: تکان دهنده است که در قرن بیست و یک، ستون یک خبرگزاری از اصطلاحات حزب نازی برای یک جامعه از مردم استفاده می‌کند. مطمئنا شاهد و آگاهید که امروزه رسانه‌ها چگونه با گزارش‌های یک طرفه، فضای خصومت آمیزی علیه اسلام و مسلمانان خلق کرده که منجر به گسترش جرایم نفرت محور شده‌اند. مسلمانان امروزه شاهد تهدیدهای مختلفی از طرف راست‌گراهای افراطی و گروه‌های نئونازی در انگلستان هستند و مقاله شما تنها می‌تواند به عنوان تلاش برای بیشتر سازی این نفرت و خصومت علیه مسلمانان دیده شود.

ما از شما می‌خواهیم نه تنها این مقاله را رد کنید بلکه جایگاه نویسنده این مقاله را به عنوان سردبیر مورد بازبینی قرار دهید.

این نامه که توسط 107 نماینده پارلمانی به امضاء رسیده، توسط ناز شاه، نماینده حزب کارگری در پارلمان انگلستان سازمان داده شد و سیاستمداران برجسته‌ای از جمله وزرای کابینه سابق بارونس وارسی و آنا سوبری نیز آن را امضاء کرده‌اند.

رهبر حزب کارگر انگلیس: مطالب منتشر شده در روزنامه سان سبب تحریک اسلام‌هراسی است

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر نیز از محتویات نامه استقبال کرده و گفت: مطالب منتشر شده در این روزنامه سبب تحریک اسلام‌هراسی و بدنام سازی تمامی جوامع می‌شود.

وی افزود: این عمل اشتباه و خطرناک است و باید محکوم شود، همانطور که نامه به امضاء رسیده توسط نمایندگان به وضوح چنین کاری را انجام می‌دهد. در شرایطی که جرایم خصومت آمیز علیه مسلمانان در انگلستان و نئونازیسم در ویریجینیا افزایش یافته‌اند، ما باید با اتحاد و همبستگی در کنار جامعه بایستیم و اجازه ندهیم نفرت سبب تفرقه میان ما شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha