جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طلاب

حوزه/ نوشتن در جلسه همراه با تدریس استاد، نوشتن رئوس مطالب و نوشتن مشروح درس بعد از اتمام کلاس، مهم ترین روش های درس خواندن برای یک طلبه جوان است.

حجت الاسلام محمود نم نبات در گفت و گو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان با توجه به ایام پذیرش طلاب جدیدالورود و آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه گفت: سلامت اخلاقی، قناعت، پرهیز از دنیا طلبی، قداست و یک زندگی متوسط از مهم ترین شاخصه های زندگی یک طلبه در حوزه علمیه و روحانیت است.

وی بیان داشت: افزایش مهارت های دینی، افزایش مهارت برای پیروزی در میدان اندیشه ها و پژوهش عمیق علاوه بر تحصیل از دیگر الزامات تحصیل در حوزه علمیه است.

حجت الاسلام نم نبات با تاکید بر وظایف طلاب جواب تصریح کرد: در دنیای امروز و مقوله تهاجم فرهنگی شناخت افکار مختلف مردم، شناخت دشمنان و شناخت نیاز های جوانان هم سن خود در جامعه مهم ترین وظایف طلاب جوان محسوب می شود.

مدیر مدرسه دارالحکمه اصفهان عنوان کرد: طلاب جوان علاوه بر درس خواندن و به عبارت بهتر درست و کاربردی درس خواندن بایستی در عرصه های مختلف فعالیت و به دین خود خدمت کنند.

وی با اشاره به سخن امام(ره) افزود: حوزه علمیه قاعده نظام ما است و هیچ چیز خلاف این قاعده دوام نخواهد داشت.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: تحول در حوزه های علمیه تکلیف همگانی برای طلاب جوان، اساتید حوزه ها و روحانیت است.

حجت الاسلام نم نبات با اشاره به تحصیل طلاب در حوزه عنوان کرد: مهم ترین کار برای یک طلبه این است که تدریس استاد خود را با تحقیق و پژوهش قبول کند و مسئله ای را بدون تحقیق و صرفا به صورت شفاهی و حفظی نپذیرد.

وی گفت: نوشتن در جلسه همراه با تدریس استاد، نوشتن رئوس مطالب و نوشتن مشروح درس بعد از اتمام کلاس درس مهم ترین روش های درس خواندن برای یک طلبه جوان است.

این استاد حوزه با اشاره به سخن امام خمینی رحمه الله تصریح کرد: ایشان فرموده اند، اگر بیست سال بر سر درس و کلاس حاضر شوید و قبل آن مطالعه ای نکرده باشید به هیچ نتیجه ای نخواهید رسید.

حجت الاسلام نم نبات افزود: مباحثه مهم ترین شاخصه های حوزه های علمیه است که موجب ثبیت درس و جوشش و فعالیت طلاب می شود.

وی در ادامه بیان داشت: روخوانی، تقریر، نقد و بررسی، تحقیق جمعی و پیش مباحثه مهم ترین راه های یک مباحثه جامع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha