پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام احمدی فرد

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز خراسان ‌شمالی گفت: باید وجود نمازخانه در مراکز درمانی از جمله بیمارستان‌ها به صورت ریشه‌ای حل شود.

حجت‌الاسلام رضا احمدی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: باید وجود نمازخانه در مراکز درمانی همانند بیمارستان‌ها به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های بجنورد و آشخانه در سطح استان نمازخانه ندارند، افزود: در بحث نبود نمازخانه در بیمارستان‌ها از سوی مسئولان گفته می‌شود که احداث بیمارستان بر اساس نقشه و تیپ اروپایی ارسالی از سوی وزارتخانه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدی فر تصریح کرد: بیمارستان امام علی(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) نمازخانه ندارند و در هرکدام از این‌ها یا یک راهرو و یا یک اتاق کوچک دو در سه به‌عنوان نمازخانه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان امام علی (ع) با مشکل نبود نمازخانه مواجه است، افزود: در بیمارستان امام حسن (ع) نیز همه امکانات از قبیل کافی‌شاپ، رستوران و بانک دیده شده اما مکانی مناسب به‌عنوان نمازخانه تعبیه نشده که این مهم واقعاً در شان نیست.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان ‌شمالی با اشاره به اینکه طی رایزنی‌ها با مسئولان امر مکانی موقت برای نمازخانه پیش بینی شده است، گفت: باید وجود نمازخانه در مراکز درمانی همانند بیمارستان‌ها به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با تأکید بر لزوم نگاه و اهمیت مدیران به نماز اول وقت، اظهار داشت: باید مدیران هنگام نماز کار را به مدت 20 دقیقه تعطیل کنند و با حضور در نمازخانه کارکنان خود را به این فریضه دینی تشویق کنند.

حجت‌الاسلام احمدی فر با بیان اینکه برخی از مدیران نسبت به برپایی نماز جماعت و اول وقت کم‌لطفی می‌کنند، تأکید کرد: باید مدیران در تقدیر از کارکنان خود امتیازهایی همانند حضور در نماز اول وقت را مدنظر قرار دهند.

وی با تأکید بر اینکه ترویج اقامه نماز اول وقت در ادارات موردتوجه قرار گیرد، گفت: ستاد اقامه نماز تلاش می‌کند تا نماز اول وقت و به جماعت در تمام ادارات برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان‌ شمالی حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در صف اول نماز جماعت را از عوامل ترغیب کارکنان به نماز اول وقت و جماعت دانست و خاطرنشان کرد: اگر مدیر یک اداره نسبت به نماز اول وقت بیاعتنا باشد بر روی کارکنان هم تأثیر می‌گذارد، بنابراین اقامه نماز اول وقت از وظایف کلیدی مدیران هر دستگاه اجرایی است که باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha