پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غدیر

امام‌جمعه جاجرم با بیان این‌که مکتب غدیر دارای اهمیت به سزایی است که امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) را به اثبات می‌رساند، گفت: هویت شیعه به امام علی (ع) و واقعه غدیر است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، با بیان این‌که شیعه باید افتخار کند  پیرو اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: هویت ما به غدیر و ولایی بودن است و باید از این منبع پرنور به‌درستی استفاده کرده و آن‌ها را به دنیا معرفی کنیم.

وی افزود: هرچند اثبات ولایت و خلافت امیرالمؤمنین(ع) تنها در گرو حدیث غدیر نیست، اما نباید فراموش کرد که پیامبر(ص) در روز غدیر امام علی(ع) را به جانشینی خود منصوب کردند که با تبریک حاضران همراه بود، این خود دلیل بسیار مهمی برای اثبات ولایت امیرالمؤمنین به شمار می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی جاجرم با اشاره به اهمیت تأمل در حقانیت وصایت رسول اکرم(ص) در تعیین سرنوشت مؤمن گفت: پذیرش جانشینی و وصایت حضرت رسول اکرم (ص) اگر برمدار تعصب فردی و قبیله‌ای نباشد روشن‌ترین مسئله تاریخ جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آیه سوره 67 و 68 سوره مائده به رسالت بزرگ پیامبر اشاره می‌کند و می‌گوید ای پیامبر ابلاغ غدیر را انجام بده، اگر انجام ندهی رسالتت را انجام نداده‌ای، اظهار داشت: همه بشریت مخاطب این دو آیه هستند و اگر بشریت اعتقاد به ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) نداشته باشد هیچ هویتی ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با اشاره به اینکه عید غدیر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد است افزود: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) یکی از افضل‌ترین اعیاد عید غدیر است.

 وی با اشاره به اینکه عید قربان تا غدیر دهه امامت و ولایت است تصریح کرد: عمل حضرت ابراهیم(ع) برای ذبح فرزندش حضرت اسماعیل یکی از بزرگ‌ترین درس‌های ولایت‌پذیری را به  ما می‌دهد.

امام‌جمعه جاجرم با بیان این‌که هویت ما در هویت غدیر است، خاطرنشان کرد: مکتب شیعه به غدیر شناخته می‌شود، از این‌ رو طلاب و روحانیون وظیفه‌دارند تا متون اسلامی در رابطه با غدیر را به‌درستی مطالعه و آن‌ها را در میان مردم نشر دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha