شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش روحانیت، صیانت و پیشگیری در بندر انزلی

حوزه/ روحانیت در گذشته برای تبلیغ مشقت های زیادی می کشید و حتی به تعبیری به صورت قاچاقی دین را برای جوانان ارائه می کرد؛ اما امروزه به راحتی می توان این کار را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در همایش «روحانیت، صیانت و پیشگیری» که در بندر انزلی و با حضور نمایندگان مردم گیلان و قزوین در مجلس خبرگان رهبری، مدیران مدارس علمیه این دو استان و ائمه جمعه برگزار شد، به نقش مهم روحانیت در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: روحانیت از پایگاه مردمی بزرگ در جامعه اسلامی برخوردار است.

وی افزود: روحانیت به برکت دین عزت پیدا کرده و مروج دین، مبانی و هادی بودن از افتخارات ارزشمند این قشر است.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: روحانیت در گذشته برای تبلیغ مشقت های زیادی می کشید و حتی به تعبیری به صورت قاچاقی دین را برای جوانان ارائه می کرد؛ اما امروزه به راحتی می توان این کار را انجام دهد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه روحانیت امروز، وارث عزت و عظمت گذشته است، ابراز داشت: امروز دشمنان برای تخریب اسلام و روحانیت توطئه های زیادی دارند که باید هوشیار بود.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش و جایگاه دادگاه ویژه روحانیت، خاطرنشان ساخت: این دادگاه امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی بازوی پرتوان مرکز صیانت حوزه های علمیه است و با کمک یکدیگر می توانند از اصالت و عظمت روحانیت دفاع نمایند.

وی اظهار داشت: امروز روحانیت شناسنامه دین است و روحانیون حوزه های علمیه باید تلاش نمایند جایگاه این لباس را حفظ کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: باید زینت روحانیت بوده و تلاش کنیم در حفظ زی طلبگی و ارتباط با توده های مردم به خصوص نسل جوان فعال بوده و بتوانیم پاسخگوی شبهات آنان باشیم.

آیت الله خاتمی به وظیفه مدیران حوزه های علمیه را اشاره کرد و گفت: مدیران باید علاوه بر برگزاری کلاس های اخلاق در مدرسه تلاش نمایند که نظارت جدی بر طلاب داشته باشند؛ عدم نظارت مدیران، سم مهلکی برای حوزه های علمیه است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: احساس مسئولیت اساتید مدارس علمیه در عرصه اخلاق از نکات ضروری است و باید مطالب مهم و پرفایده را برای طلاب بیان کرد.

امام جمعه موقت تهران در پایان یادآور شد: امروزه روحانیت در همه عرصه های نظام جمهوری اسلامی پیش قدم بوده و به عنوان پرچم داران مبارزه و خدمت هستند که در نقطه نقطه این کشور مشهود است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha