شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مشاوره دینی

حوزه/ معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان از فعالیت تبلیغی خواهرن طلبه خرم آبادی در دادگاههای خانواده خبر داد .

خانم سمیه عزیزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد با اشاره به اینکه با همکاری معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران و  دادگستری استان لرستان، خواهران طلبه مدارس علمیه زینبیه، فاطمیه و معصومیه (س) خرم آباد با حضور در دادگاه های خانواده به زوجین مراجعه کننده به دادگاه های خانواده و محاکم قضائی  مشاوره های دینی ارائه می دهند .

وی با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر و رعایت آداب و اموزه های اخلاقی اسلامی در دادگاه های خانواده بیان داشت: مبلغان با در نظر گرفتن شرایط و آداب امر به معروف و نهی از منکر به مراجعانی که از لحاظ حجاب و پوشش اسلامی، عفت کلام و کنترل خشم نیازمند هدایت هستند با ارائه مشاوره فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه می کنند .

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان با ابراز امیدواری از حضور طلاب و خواهران مبلغ در دادگاه های خانواده اظهار داشت: امید می رود با انجام این طرح شاهد صلح و سازش اصلاح ناهنجاری های اخلاقی- رفتاری در بین زوجین و مراجعان باشیم .

خانم عزیزی با اشاره به اینکه مبلغان و خواهران طلبه با حضور مستمر خود در اجرای برنامه های دینی و فرهنگی دستگاهها و نهادهای اجرایی استان در راستای ارتقاء بینش دینی ،اعتقادی و رفتاری مردم قدم بر می دارند گفت: مبلغان باهمواره با اخلاص و دلسوزی و سعه صدر و ارائه مشاوره های لازم یاریگر خانواده ها و استحکام بنیان خانواده هستند .

وی در پایان گفت: طلاب و مبلغان برای اجرای برنامه های فرهنگی در جامعه پس از توجیه سرفصل های تبلیغی برای مشاوره و امر به معروف و نهی از منکر در اماکن عمومی، داگاه های خانواده و در بین مددجویان نهادهای حمایتی رسالت تبلیغی خود را که تبلیغ ،تبیین و نهادینه سازی فرهنگ دینی و اجرای سبک زندگی اسلامی در جامعه است را انجام خواهند داد.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha