جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش روحانیت، صیانت و پیشگیری در بندر انزلی

حوزه/ وظیفه این دادسرا حفظ حیثیت روحانیت و جلوگیری از نفوذ افراد منحرف و خطاکار در حوزه های علمیه می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری صبح امروز در همایش «روحانیت، صیانت و پیشگیری» که با حضور برخی از اعضای خبرگان رهبری، مدیران مدارس و ائمه جمعه دو استان قزوین و گیلان در بندر انزلی برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر شبهه افکنی در جامعه در حال افزایش است و فضای مجازی کانون القاء شبهات گشته می باشد و گمان نمی کنم که در هیچ دوره ای به اندازه امروز، شبهه افکنی وجود داشته است.

وی گفت: امروز مسئولیت شبهه زدایی در میان جامعه به عهده روحانیون بوده و باید با عنایت ویژه به این مسئله نگاه کرد.

دادستان کل کشور ابراز داشت: حضور روحانیت در عرصه های حساس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار زیاد بوده و به گواه آمار، حضور این قشر از جامعه در دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود بالاتر از دیگر اقشار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با بیان این مطلب که اگر روحانیت نبود، انقلاب به پیروزی نمی رسید، تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول چهار دهه طراحی های پیچیده ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران داشتند که در این طراحی ها تضعیف جایگاه روحانیت و نفوذ در حوزه های علمیه به خوبی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: دشمنان به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند با انقلاب مقابله کنند، باید پروژه های نفوذ را با محوریت قوی و سرمایه گذاری کلان بر روی قشر روحانیت انجام دهند که در این راستا قطعا جاسوسی ها و توطئه هایی را پایه ریزی کرده و عملیاتی خواهند کرد.

دادستان کل کشور اظهار داشت: امروز خوشبختانه روحانیت در بین مردم از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و ائمه جمعه و جماعات باید از تریبونی که در اختیار آنان است، منویات رهبر معظم انقلاب را تشریح نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان ساخت: امروز تبیین و ابلاغ رسالت های الهی و ترویج معارف دینی به عهده شما روحانیون است؛ چراکه این همان چیزی است که دستاورد رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) بوده و ما در این لباس باید به عرضه آن بپردازیم و اگر شخصی در این مسئله تردید داشته باشد، لباسش غصبی است.

وی به نقش ارزشمند دادسرای ویژه روحانیت اشاره کرد و گفت: وظیفه این دادسرا حفظ حیثیت روحانیت و جلوگیری از نفوذ افراد منحرف و خطاکار در حوزه های علمیه می باشد.

دادستان کل کشور در پایان ابراز داشت: دشمن به دنبال تهاجم به نهاد روحانیت بوده و در این راه از هیچ کاری از جمله حمله به ولی فقیه، به عنوان ستون خیمه انقلاب فروگذار نیستند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha