جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مزرعه خانوادگی در کانادا گواهینامه  ذبح حلال بوقلمون گرفت

حوزه/یک مزرعه خانوادگی با ۶۵ سال سابقه تولید ماکیان، اخیرا به پرورش بوقلمون با گوشت حلال مشغول شده و موفق به کسب گواهینامه حلال از شورای غذا و تغذیه اسلامی آمریکا شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از lfpress، یک مزرعه خانوادگی در انتاریوی کانادا گوشت بوقلمون حلال تهیه می‌کند.

مزرعه‌ خانوادگی بوقلمون هیتر در شهرستان هورن در انتاریو، که در 65 سال گذشته تولیدکننده ماکیان بوده است، اخیرا بوقلمون‌های تولیدی بر اساس رژیم غذایی حلال پرورش داده و ذبح می‌کند.

این مزرعه پیش از این در شراکت با یک موسسه حلال در تورنتو فعالیت داشته، اما هم اکنون با موفقیت از «شورای غذا و تغذیه اسلامی آمریکا» شاخه کانادا، گواهینامه حلال دریافت کرده و قصد دارد از این پس مستقلا به تولید گوشت بوقلمون حلال بپردازد.

گفته می‌شود این مزرعه به دلیل اینکه به طور کامل مکانیزه نشده و ذبح ماکیان در آنجا هنوز با دست و به صورت سنتی انجام می‌دهد، راحت‌تر از دیگر کشتارگاه‌ها در غرب با فرهنگ و سنت ذبح حلال سازگار شده است.

* استخدام کارکنان مسلمان

مسئولان مزرعه همچنین کارکنان مسلمانی به منظور نظارت بر تولید بوقلمون حلال استخدام کرده‌اند و ممکن است در آینده نیز کارکنان بیشتری در این راستا گرفته شوند.

شان مگایر مدیر این مزرعه می‌گوید: ما گوشت حلال را در بازار محلی تامین می‌کنیم، اما بازار اصلی ما ایالات متحده است. ما بوقلمون حلال خود را در بازارهای خرده فروشی مختلف در شهرهای بزرگ آمریکا به ویژه دیربورن و میشیگان که جامعه اسلامی بزرگی دارد به فروش می‌رسانیم.

وی افزود: بیشترین زمان درخواست فروش ما تنها محدود به اعیاد اسلامی نیست و در روزهای عید کریسمس و شکرگزاری نیز شاهد فروش بالایی هستیم. به نظر می‌رسد با همراه شدن فرهنگ‌ها، خانواده‌های متعلق به گروه‌های مذهبی اعیاد یکدیگر را نیز جشن می‌گیرند به طوری که در عید شکرگزاری بوقلمون حلال در سفره‌هایشان می‌گذارند.

آمارها و ارقام منتشر شده در سال 2016 نشان دهنده رشد بالای تقاضای گوشت و غذای حلال بوده‌اند. درحالی که زبان عربی جای زبان اسپانیایی را به عنوان زبان دوم در منطقه لندن گرفته است،  شورای شهر لندن نیز اخیرا یک کشتارگاه جدید حلال در منطقه لامبث تصویب کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha