سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ همایش روحانیت، صیانت و پیشگیری در بندر انزلی

حوزه/ نقش روحانیت در دوران اسارت هنوز برای مردم و حوزه های علمیه به خوبی بیان نشده و تبیین این نقش به عهده روحانیون عزیز می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین علی زمانی امروز در همایش «روحانیت، صیانت و پیشگیری» که با حضور برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری، مدیران مدارس علمیه و ائمه جمعه استان های قزوین و گیلان در بندر انزلی برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: روحانیت نه تنها در دوران دفاع مقدس؛ بلکه در دوران اسارت چراغ امید و معرفت را در دل رزمندگان زنده نگه داشتند.

وی افزود: حضرت علی (ع) در نهج البلاغه می فرمایند: محبوب ترین بنده نزد خداوند بنده ای است که خداوند او را در مهار نفسش یاری کرده باشد.

دادستان ویژه روحانیت استان های قزوین و گیلان بیان داشت: عالم خود ساخته مانند چراغی در تاریکی هاست که انسان ها را هدایت می کند و در دوران اسارت نیز روحانیون گره های فکری و اعتقادی رزمندگان را به خوبی تببین می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: نقش روحانیت در دوران اسارت هنوز هم برای مردم و حوزه های علمیه به خوبی بیان نشده و تبیین این نقش بر عهده شما عزیزان می باشد.

وی با اشاره به اهمیت منشور روحانیت، تصریح کرد: امروز روحانیت در همه عرصه های نظام پیش قدم است و با توجه به شبهه افکنی های دشمن، وظیفه سنگینی بر دوش آنان قرار دارد.

دادستان ویژه روحانیت استان های قزوین و گیلان گفت: روحانیت همیشه در مواقع حساس نقش ویژه داشته و دشمن همیشه برای تضعف جایگاه روحانیت در پروژه نفوذ سرمایه گذاری می کند که باید هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی در پایان به عملکرد دادگاه ویژه روحانیت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این دادگاه در استان گیلان و قزوین در خصوص برپایی صلح و سازش و کاهش سطح پرونده های کیفری در حوزه قضایی رتبه اول را کسب کرده که باید از رهنمودهای عالمانه و اندیشمندانه رهبری معظم انقلاب اسلامی قدردانی نماییم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha