چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» طی مراسمی در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» ظهر امروز با حضور جمعی از نویسندگان و فرهیختگان در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
در ابتدای این مراسم احمد جمراسی مؤلف کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» با تاکید بر اینکه بایستی به مناطق تاریخی به صورت گسترده‌تر پرداخته شود، مطرح کرد: در این کتاب به مباحث فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فراهان پرداخته شده است.
همچنین مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه نقطه قوت کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» پرداختن به شهدا و شرح حال آنها در فصل بیست و چهارم است، عنوان کرد: آثاری که در عرصه‌های مختلف نوشته می‌شود باید ارزشمند و کاربردی باشد تا بتواند نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کند.
احمد جمراسی، مؤلف کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان در این مراسم با اشاره به اینکه اسناد و منابع تاریخی در حال نابود شدن است، اظهار کرد: اکنون پایان‌نامه‌ها با محوریت تاریخ محلی دنبال می‌شود؛ چرا که اگر به آنها پرداخته نشود از بین می‌روند.
وی با تاکید بر اینکه بایستی به مناطق تاریخی به صورت گسترده‌تر پرداخته شود، اضافه کرد: در کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» به مباحث فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فراهان پرداخته شده است.
مؤلف کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» خاطرنشان کرد: بنیان‌گذار پنج رشته علمی در فراهان تربیت یافته‌اند، پروفسور حسابی، کاظمی، مصدق، پروین اعتصامی و حسین فراهانی از جمله شخصیت‌های علمی و فرهیخته برجسته این منطقه هستند.
وی با بیان اینکه شجره نامه 60 درصد مردم فراهان در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برای تهیه کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» از دیدگاه تاریخی و جغرافیایی استفاده شده است.
جمراسی با اشاره به اینکه نام 60 منبع مکتوب در کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» مطرح شده است، یادآور شد: برای جمع‌آوری اطلاعات مختلف در این کتاب از 100 سند و 150 منبع شفاهی استفاده شده است.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha