چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قریشی

حوزه/ هیچ نعمت و خوبی بالاتر از شهادت در راه پروردگار نیست و هیچ گاه نباید فراموش کنید که در سایه‌ خون شهداست که امروز در آرامش و امنیت مشغول تحصیل و کسب علم و معرفت الهی هستید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خامنه‌ای طی مراسم افتتاح خانه شهید، اظهار داشت:  خون شهدا در راه خداوند متعال ریخته شده است؛ لذا احترام و عزت خون های فدا شده در نزد خدا دارای جایگاه ویژه‌ای است که از خداوند منان خواستاریم همه ما را در مسیر شهدا و توفیق خدمت به عنوان سرباز حضرت ولی عصر (عج) عنایت فرماید.

وی افزود: هیچ نعمت و خوبی بالاتر از شهادت در راه پروردگار نیست و هیچ گاه نباید فراموش کنید که در سایه‌ خون شهداست که امروز در آرامش و امنیت مشغول تحصیل و کسب علم و معرفت الهی هستید؛ همانطور که شاهد هستیم تمام مناطق اطراف کشور دچار ناآرامی هستند و آرامش امروز کشور و جامعه اسلامی ایران به حق خون شهیدان این مرز وبوم  با اقتدا پا برجاست.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یاد شهدا باید در مدارس حوزه علمیه حفظ شده و طلاب، شهیدان را الگویی برای خود قرار دهند و در این میان چه بسیار بودند طلبه‌هایی که در جنگ تحمیلی سردمداران معنوی رزمندگان بودند و در راه اسلام شهید شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در ادامه تشریح کرد: در نظام ما کم نبود افرادی که برای شهادت بایکدیگر هم عهد و پیمان شده بودند و در حق یکدیگر نیز دعا می‌کردند که به مقام شهادت نائل شوند چراکه جایگاه شهیدان در پیش خداوند متعال مکان امن و امان بهشتی است.

وی با تأکید براینکه آرامش امروز جامعه را مدیون شهیدان هستیم، بیان داشت: این موضوع لازم به تأکید است که شهیدان از جان، مال و ناموس و از تمام زندگی فانی و دنیوی خویش گذشتند تا امروز ما در آرامش زندگی کنیم؛ همه ما آرامش، اقتدار، عزت و امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم بنابراین اگر امروز راه شهدا را ادامه ندهیم در روز قیامت جوابگوی خون شهیدان نمی توانیم باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت الگو قرار دادن شهدا توسط طلاب حوزه‌های علمیه، بیان داشت: طلبه امروز باید همیشه در خاطر داشته باشد که شهیدان را الگو و سرلوحه خویش قرار دهد چراکه با الگو قرار دادن شهداست که قلم آن‌ها به عنوان عالم واقعی ارزشمند خواهد بود.

وی تصریح کرد: اهل بیت(علیهم السلام) در روایتی می فرمایند:« خداوند در روز قیامت همه را در یکجا جمع می‌کند و اعمال مردم را با ترازوهایی می سنجد که در این سنجش خون شهیدان از قلم علما سنجیده می شود و مرکب قلم علما از خون شهدا ارزشمندتر خواهد بود» اگر عالم واقعی و دینی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اذعان داشت: طلبه باید هم از نظر علمی و هم از نظر اخلاق خود را مجهز و آماده کند؛ عالم دینی یک عمر در حال جهاد است و امروز شما طلبه‌ها در بهترین مسیر قدم گذاشته اید و بهترین مکان را انتخاب کرده اید؛ از همه شما خواستارم تا در این مسیر ثابت قدم باشید و با جدیت کمر همت ببندید تا از سرباز امام زمان (عج) باشید.

وی افزود: شهدا تربیت یافته مکتب امام  خمینی(ره) بودند و سخن و قلم امام راحل بود که چنین جوانان فداکاری را تربیت کرد و به همین دلیل است که قلم علما باارزش تر از خون شهیدان خواهد بود.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام حجت قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای  ارومیه بیان داشت: این مراسم برای حفظ یاد و خاطره شهیدان که وظیفه مردم  و مسئولین جامعه اسلامی است، تدارک دیده شده تا یاد و راه ارزشمند این شهیدان همواره بین طلبه ها جریان و تداوم داشته باشد.

مدیر مدرسه امام خامنه ای افزود: امیدواریم از ادامه دهندگان راه شهیدان و قدردان خون ریخته شده آنان باشیم؛ چراکه شهیدان زینت و مایه عزت اسلام و مسلمین هستند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha