جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام شمس الدین احمدی

حوزه/ مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان حرفه خبرنگاری را کاری بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری پیرامون نقش خبرنگاران بیان داشتند: خبر باید موثق، به هنگام، فراگیر و نحوه ارائه آن مناسب و امیدبخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام عیسی احمدی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج رسانه و تجلیل از اصحاب رسانه این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس خبرنگاران نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند، در مقطع فعلی نیز بخش عظیمی از حرکت دلاورمردانه شهادت پاسدار مظلوم مدافع حرم، شهید محسن حججی نیز از طریق رسانه ها و خبرگزاری های دلسوز و متعهد کشورمان بر اساس علاقه ای که به انقلاب اسلامی داشتند، به موقع در دنیا منعکس شده است.

وی حرفه خبرنگاری را کاری بسیار سخت و طاقت فرسا عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری پیرامون نقش خبرنگاران بیان داشتند: خبر باید موثق، به هنگام، فراگیر و نحوه ارائه آن مناسب و امیدبخش باشد.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان ابراز داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه در مقطع فعلی باید نقش خود را در اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی جامعه به خوبی ایفا نمایند.

حجت الاسلام احمدی به سبقه تاریخی خبر و خبررسانی اشاره کرد و گفت: عدم اطلاع رسانی مطلوب در دوران قدیم موجب ضایع شدن حقوق بخشی از جامعه خصوصا کارگران مظلوم می شد؛ اما امروز در جامعه اسلامی با توسعه خبرگزاری ها و نشریات، خوشبختانه این کمبود برطرف شده است؛ به طوری که بیش از 50 درصد مشکلات فعلی از طریق رسانه ها به گوش مسئولین  و مردم می رسد.

وی به اهمیت بسیار بالای خبر و خبررسانی در جامعه اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: هیچ حادثه و اتفاقی را نمی توانیم بگوییم که خود به خود و بدون حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران متعهد و دلسوز اثر خواهد گذاشت .

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان با بیان اینکه سانسور و بایکوت خبری در غرب و اروپا  اجازه نمی دهد صدای لرزان مظلومان به گوش مردم دنیا برسد، خاطرنشان ساخت: اگر سانسور خبری در انعکاس مظلومیت مردم غزه و فجایع سنگین یمن برداشته شود، وضعیت تغییر بسیاری پیدا کرده و موجب خنثی شدن توطئه های دشمنان خواهد شد.

بر پایه این گزارش در پایان ضمن تجلیل از خبرنگاران، مراسم تودیع و معارفه مسئول بسیج رسانه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان نیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha