شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
​مسابقه «دوی ماراتن» و کمک مالی نیم میلیون یورویی به خیریه

حوزه/ یک سازمان خیریه اسلامی در انگلستان قصد دارد با برگزاری مسابقه «دوی ماراتن» و جمع آوری کمک مالی نیم میلیون یورویی برای سازمان‌های خیریه، به جنگ اسلام‌هراسی برود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از ایندیپندنت، جوانان مسلمانان در انگلستان قصد دارند با جمع آوری نیم میلیون یورو از طریق کمک‌های خیریه در مراسم یک روزه ، به جنگ اسلام‌هراسی بروند.

صدها تن از جوانان مسلمان با شرکت در مسابقه «دوی ماراتن» از طریق دویدن یا پیاده‌روی، قصد گسترش انسجام و همبستگی و مبارزه با سوءبرداشت‌ها درباره اسلام را دارند. این مسابقه توسط موسسه خیریه «رحمت برای بشریت»(رحمة‌للعالمین) راه اندازی شده و قرار است به زودی در ناحیه دریاچه کومبریا، منطقه‌ای ویران شده توسط سیل‌های شدید در دسامبر 2015، برگزار شود.

جوانان مسلمان همچنین قصد دارند کمک‌های خیریه و حمایت‌شان را از مردم سیل زده و خسارت دیده نشان دهند.

فاروغ آفتاب از برگزارکنندگان این مسابقه به خبرنگاران گفت: مهم است که مراسم در این مکان برگزار شود، زیرا نشان می‌دهد که مسلمانان در سراسر انگلستان در فعالیت‌های همگانی مشارکت دارند، حتی در این منطقه نیز که تا اندازه‌ای تنوع جمعیتی ندارد نیز حضور خود را نشان می‌دهیم.

وی افزود: اسلام برای ما دین صلح و انسجام است و وحدت را ترویج می‌کند و این گردهمایی نیز قصد دارد بر همین مسئله تاکید کند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که می‌توانیم دل‌های مردم را به هم نزدیک کرده و وحدت و انسانیت میان آن‌ها را نشان دهیم.

شعار این مسابقه «هر عمل نیکی صدقه است» بر اساس بیانات حضرت محمد(ص) پیامبر عظیم الشان اسلام نوشته شده که مسلمانان را به اعمال خیر و نیکی کردن به یکدیگر تشویق می کردند.

گفتنی است بیش از 700 تن از جوانان مسلمان قرار است در این مسابقه شرکت کرده، به دویدن یا پیاده روی در کنار دیگر اعضای جامعه بپردازند و انتظار می‌رود 500 هزار یورو کمک مالی برای خیریه‌های مختلف انگلستان در این مراسم جمع آوری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha