جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید زمینه دیدار دانش آموزان با علما بیش‌ازپیش فراهم شده و این دیدارها ساماندهی گردد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت سالاری مکی صبح امروز در نشست همفکری و هم‌اندیشی پیگیری مصوبات کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش اظهار داشت: باید دیدار دانش آموزان با علما ساماندهی شود؛ چراکه این کار برکت‌های زیادی برای آینده فرزندان این سرزمین خواهد داشت.

وی با اشاره به برکت آشنایی دانش‌آموزان با سیره علما افزود: باید زمینه دیدار دانش آموزان با علما بیش‌ازپیش فراهم شده و این دیدارها ساماندهی شود؛ چراکه این کار برکت‌های زیادی برای آینده فرزندان این سرزمین دارد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در بخشی دیگر با تأکید بر اینکه باید نشست‌های تخصصی از حالت رفع تکلیف خارج شود تا منجر به نتیجه گردد، گفت: همکاری‌های موجود قابل‌تقدیر است؛ اما نبايد در امور فرهنگي به اين مقدار از تلاش بسنده كرد و لازم است روز به روز با فعالیت‌های نو و موردنیاز جامعه جلسات خود را به كيفيت بهتري برسانيم و از گزارشات معمول عبور كنيم.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش گفت: حوزه علمیه در بخش‌های مختلف اعتقادی، قرآنی و اخلاقی ظرفیت همکاری را دارد؛ لکن باید این زمینه را آموزش‌وپرورش فراهم کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی همچنين با اشاره به برکت حضور مشاوران مذهبی در مدارس اظهار داشت: بعضی از مدارس که خودگردان هستند می‌توانند با تأمین بخشی از هزینه مشاور مذهبی از برکت حضور روحانیون و مبلغ بهره‌مند شوند.

گفتنی است، نشست همفکری در ارتباط با مصوبات کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش با حضور معاون پرورشی آموزش‌وپرورش در محل مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha