پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: ترویج فرهنگ و معارف دینی و قرآنی در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی سبب رشد و بلوغ فکری در بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی صبح امروز در آیین اختتامیه طرح اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی در بوستان باباامان بجنورد اظهار داشت: بهترين فرصت براى آشنایی با فرهنگ و معارف دینی و قرآنی، دوره نوجوانى و جوانى است؛ چراکه آنچه در اين دوره فرا گرفته شود، ماندگار و جاودان خواهد بود.

وی برگزاری کلاس‌های فرهنگی را برای نوجوانان و جوانان مفید ارزیابی کرد و افزود: ترویج فرهنگ و معارف دینی و قرآنی در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی سبب رشد و بلوغ فکری در بین نوجوانان و جوانان می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن در برابر نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌ویژه برنامه‌ریزی برای نسل جوان و نوجوان کشور گفت: خطر تهاجمات فرهنگی روزبه‌روز در حال گسترش است و باید در برابر این هجمه‌ها و توطئه‌ها با برنامه‌ریزی صحیح و اثرگذار مقابله کرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش علماء و روحانیون در آگاه‌سازی آحاد جامعه به‌ویژه اقناع نسل جوان و نوجوان تصریح کرد: برقراری ارتباط مستقیم و چهره به چهره روحانیون خصوصاً روحانیون مستقر در مناطق مختلف شهرها و روستاهای استان می‌تواند بخش عظیمی از معضلات و مشکلات آنان را رفع کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به برگزاری طرح اوقات فراغت در بجنورد گفت: اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در تابستان امسال برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و آشنایی آنان با احکام و معارف دینی اقدام به برگزاری طرح‌ها و کلاس‌های متنوعی کرد.

 وی، برگزاری کلاس‌های فرهنگی در قالب احکام، قصه‌های قرآنی، گفتمان دینی، اردوهای زیارتی، ادعیه، برنامه‌های فرهنگی ورزشی و جلسات پرسش و پاسخ را ازجمله کلاس‌های طرح اوقات فراغت دانش آموزان برشمرد.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: در طرح‌های هسته‌های فرهنگی ، طرح بوستان معرفت و طرح اوقات فراغت و دیگر برنامه‌های متنوع، قریب به 600 نفر کودک و نوجوان شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت در شهرستان بجنورد از 10 تیرماه آغاز شد و در 25مرداد  به پایان رسید، گفت: کلاس‌های این طرح در قالب 12 پایگاه و هشت کاروان دین، نشاط، زندگی  در دو گروه دختر و پسر برگزار شد .

رئیس اداره تبلیغات بجنورد تصریح کرد: تعداد مربیان در تمامی کلاس‌ها 17 نفر از روحانیون اعزامی سازمان تبلیغات بودند که در کلاس‌ها و کاروان‌های دین، نشاط، زندگی نقش مؤثری را ایفا کردند.

گفتنی است، آیین اختتامیه طرح اوقات فراغت و کلاس‌های تابستانی در بوستان باباامان بجنورد با حضور تعداد 200 نفر مربی و دانش‌آموز برتر برگزار شد که به تعدادی از دانش آموزان فعال و نمونه هدایایی اهدا شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha