پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: ائمه جمعه خطرات نفوذ فرهنگی را برای مردم بیان و تشریح نمایند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان در گردهمایی ائمه جمعه این استان که در سد و نیروگاه رودبار الیگودرز برگزار شد، با بیان اینکه ائمه جمعه باید با اخلاص و دلسوزی خطرات زیاد نفوذ فرهنگی را در جامعه بیان نمایند، اظهار داشت: در این راستا ائمه جمعه باید به تقویت روحیه انقلابی گری مردم بویژه جوانان بپردازند .

وی با بیان اینکه امامان جمعه باید در تقویت روحیه دین مداری و جهادی در بین مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند، اظهار داشت: شما عزیزان باید آرمان ها و دستاوردهای اسلام و انقلاب را برای مردم تبیین و تشریح نموده تا روز به روز شاهد تقویت روحیه انقلابی گری در بین مردم باشیم .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه ائمه جمعه با ایجاد روحیه نشاط و امید معنوی باید خدمات و دستاوردهای نظام را در ابعاد گوناگون برای مردم بیان کنند، خاطرنشان کرد: خطبای جمعه در تریبون نماز جمعه علاوه بر تبلیغ و ترویج آموزه های دینی و اخلاقی باید پیگیر مطالبات مردم در مناطق مختلف باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی نقد منصفانه و حمایت واقع بینانه را هم از دیگر رسالت های ائمه جمعه برشمرد و گفت: امامان جمعه همواره با نقد منصفانه در جهت رشد و اعتلای دینی ،فرهنگی و اجتماعی استانها در مناطق مختلف ایران اسلامی قدم برمی دارند .

وی بیان داشت: ائمه جمعه باید مراقب تضعیف روحیه انقلابی گری از سوی دشمنان بوده؛ خطر نفوذ فرهنگی را از سوی تفکر سکولار و لیبرال عافیت طلب به مردم هشدار داده و در این خصوص به مردم بصیرت و روشن گری را منتقل نمایند .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید نسبت به پیگیری مشکلات مردم، بیکاری جوانان و ریشه یابی برای رفع معضلات اخلاقی فرهنگی در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید به دنبال تحقق مطالبات مقام معظم رهبری در ترویج و گسترش سبک زندگی اسلامی ایرانی و همچنین رفع مشکلات مردم در مناطق مختلف باشند .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به فرارسیدن عید غدیر و دهه امامت و ولایت گفت: ائمه جمعه ولایت مداری و ولایت محوری را برای بقای اسلام و انقلاب در جامعه نهادینه کنند؛ چراکه ولایت ضامن بقای اهداف ناب اسلام محمدی (ص) و انقلاب اسلامی است .

وی در پایان بر گسترش و ترویج سیره علوی برای مقابله با انحرافات و آسیب های اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه تلاش نمایند در تریبون نماز جمعه و جلسات گوناگون سیره ناب زندگانی علوی را تبلیغ و تبیین نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha