پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عبادی

حوزه/ به بزرگوارانی آزاده می‌گویند که در ظاهر درهای زندان‌های بعثی باز شد و به کشور برگشتند، اما این آزادگی حقیقی نیست؛ آزادگی روزی است که این بزرگواران وارد زندان‌های بعث شدند و درها روی آنها بسته شد...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با آزادگان و خانواده‌های آنان، با اشاره جایگاه و معنی آزاده اظهار کرد: برداشت عامه از آزادگان این است که دربند دشمن بوده‌ و آزاد شده‌اند و لقب آزادگی به خود گرفتند؛ آیا معنی آزاده این است؟ نه، این در جای خود درست است؛ اما نسبت آزاده به این بزرگواران این نیست.

وی با اشاره به روح بزرگ و ایمان قلب آزادگان ادامه داد: روح با جسم در آزادگی فرق داشته و هر چیزی جایگاه خود را دارد، برای جسم و تن انسان بندهایی است؛ چشم، دست و پا را می‌بندند و انسان را به زنجیر می‌کشند و این بند مربوط به جسم آدمی است.

*آزادگی شروع دنیای بدون بندهای دنیوی است

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: روح چه طور بسته می‌شود؟ بند روح چیست؟ بند که مشخص شود، آزادگی از بند نیز به همان نسبت خواهد بود؛ ما از خداییم و به خدا برمی‌گردیم؛ یک سیری داریم الی الله و در این راه موانع و بندهایی است که روح را از این پرواز باز می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه حرص، طمع ، پول، رفاه و دنیا همه و همه بند هستند، تصریح کرد: بندها نمی‌گذارد انسان، سیر الی الله را طی کند و باید دانست که شرافت و عزت و روح انسانی را تنها سیر الی الله و وصل الی الله قانع می‌کند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی یادآور شد: گاهی انسان به اشتباه درگیر بندهایی می‌شود؛ اگر به او رشوه دهند، درگیر رشوه می‌شود و به حق خود قانع نیست و دست به حق دیگران می‌زند و آن خود بند است و هرگز انسان نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: به بزرگوارانی آزاده می‌گویند که درهای زندان‌های بعثی باز شد و به کشور برگشتند، این آزادگی نیست؛ آزادگی روزی است که این بزرگواران وارد زندان‌های بعث شدند و درها روی آنها بسته شد.

*آزادگان نشان صبر و ایثار و جهاد هستند

وی از مرحوم آزاده ابوترابی یاد کرد و گفت: او حاضر بود که شکنجه شود؛ اما دیگران شکنجه نشوند؛ آزادی یعنی این؛ آوازه صبر و تحمل او به گوش تمام مردم دنیا رسیده بود و در روزهای آخر اسارت، شکنجه گر این فرد در برابر او کم آورد و مرید او شد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: نام مقدس این آزادگان مربوط به روزی که آزاد شدند، نبود؛ بلکه مربوط به روزی بود که درهای زندان بر روی آنها بسته شد و کلاس آزادگی را برپا کردند و در آن کلاس قران، علوم ودیگر دروس انسانیت را یاد گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به آزادگان گفت: در هر رتبه‌ و مقامی که هستید این آزادگی را حفظ کنید؛ اگر شما در جبهه‌های حق علیه باطل و دفاع از جان، مال و ناموس کشور حضور داشتید، خانواده‌هایی داشتید که پشت سر شما ایستادند و از شما و هدف شما دفاع کردند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha