جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ گزارشی از سومین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی در روزهای اخیر

حوزه/ سومین دوره آموزشی طرح ملی نخبگان علوم انسانی، امروز با تجلیل از برگزیدگان در قم پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم اختتامیه سومین دوره آموزشی طرح ملی نخبگان علوم انسانی با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حمید پارسانیا عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با معرفی برگزیدگان و رونمایی از کتاب دومین دوره این طرح در مرکز همایش‌های بین‌المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفتمان سازی و ترویج ایده گفتمان علوم انسانی اسلامی را از اهداف برگزاری این دوره برشمرد و گفت: برگزاری دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی کمک به گفتمان‌سازی ایده علوم انسانی اسلامی است، چرا که فضایی را فراهم می‌کند تا دانشجویان با ابعاد این طرح و ایده آشنا شوند.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: محتوای نشست‌های آموزشی در این دوره در قالب کتابی منتشر می‌شود.

وی با بیان این که در دعوت از اساتید و تامین محتوای علمی دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی به دنبال این نبوده که یک دیدگاه در حوزه علوم انسانی را ترویج دهیم بیان داشت: به همین علت برخی افراد که ممکن است با علوم انسانی اسلامی زاویه داشته باشند را به دوره دعوت کرده‌ایم تا بتوانیم قرائت‌های مختلفی از علوم انسانی اسلامی را به دانشجویان ارائه دهیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در سطح فضای علمی کشور مخالفینی وجود دارند که واکنش‌های منفی نسبت به این ایده نشان می‌دهند که بخشی از آنها به انگیزه‌های سیاسی و غبارآلود بودن فضای تفهیم و تفاهم نسبت به علوم انسانی اسلامی بر می‌گردد.

وی با بیان این که برخی از مخالفت‌ها و واکنش‌های منفی نسبت به علوم انسانی اسلامی به سبب برخی از دفاع‌های نادرست توسط افراد ناآگاه است افزود: برخی افراد به شیوه‌ای ایده علوم انسانی اسلامی را طرح می‌کنند که افراد دیگر از این ایده برداشت منفی می‌کنند به همین علت در این دوره آموزشی به دنبال فعالیت‌های علمی بوده‌ایم که بتوانیم از ترویج جلوه منفی این ایده جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا نیز در این مراسم  گفت: اساتید دغدغه‌مندی در دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی اسلامی به کار گرفته شدند، در این دوره  دانشجویان نخبه معرفت و علم خود را افزایش داده‌اند و توانستند به شیوه مطلوبی با مباحث علوم انسانی اسلامی آگاه شوند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه افراد باید آموزه‌های علوم انسانی اسلامی را در عمل به نمایش گذارند، بیان داشت: امیدواریم بتوانیم با عمل به آموزه‌های دینی قدردان عمر به عنوان یک سرمایه الهی باشیم.

خاطرنشان می شود: در پایان  از کتاب دومین دوره طرح ملی نخبگان علوم انسانی که براساس سخنرانی‌های اساتید تنظیم و از زبان گفتاری به زبان نوشتاری تدوین شده است، رونمایی و از دانشجویان برگزیده سومین طرح گفتمان علوم انسانی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha