چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید صدرالدین قپانچی

حوزه/ حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف تاکید کرد: در های گفتگو با کرد ها به جز در مسئله همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه امروز در حسینیه فاطمیه تاکید کرد: در های گفتگو با کرد ها به جز در مسئله همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

وی همچنین برای کاهش بحران تجرد در میان پسران و دختران و تسهیل در امر مقدس ازدواج، خواستار تأسیس نهادی برای مدیریت ازدواج شد.

حجت الاسلام قپانچی اشاره کرد: روز ها و ساعت های اندکی به آغاز عملیات آزاد سازی تلعفر باقی مانده است و ما منتظر ساعت صفر هستیم و امیدواریم به اذن خداوند در این جنگ خسارت های سنگینی را متحمل نشویم.

خطیب جمعه نجف به سفر هیئت اقلیم کردستان به بغداد اشاره و تصریح کرد: این هیئت با استقبال همه مسئولان رو به رو شد و در های گفتگو به جز مسئله جدایی و همه پرسی باز است؛ چرا که این مسئله مخالف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: تمامی طرف های عراقی، همه پرسی برای جدایی را مخالف قانون اساسی و تهدیدی برای وحدت ملی دانسته اند.

حجت الاسلام قپانچی از فعالیت هایی که آستان مقدس حسینی برای تربیت، گسترش مهارت ها و توانی های دختران 14 تا 18 سال برگزار می کند، تشکر و قدر دانی کرد.  

امام جمعه نجف اشرف در ادامه سخنان خود با اشاره به گسترش میخانه ها و مغازه های فروش شراب در بغداد، مسئولیت پی گیری این مسئله را به عهده دولت دانست و گفت: اهالی "کراده" برای جلوگیری از این پدیده تظاهرات کردند.

ضرورت بزرگداشت دحو الارض

سید صدر الدین قپانچی در خطبه دینی به مناسبت "دحو الارض" اشاره کرد و گفت: این روز در اسلام، روز بزرگی است.

وی افزود: بزرگداست این روز در اسلام، نشانگر این دیدگاه اسلامی است که می گوید خلقت زندگی بر روی زمین و خلقت انسان، عبارت از یک تولد کورکورانه و حاصل فعل و انفعالات طبیعی نبوده است، بلکه عنایت ویژه الهی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha