جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه اين هفته به ضرورت روابط لبنان و سوریه اشاره کردند و افزودند: موسم حج موجب تقویت وحدت امت اسلامی است و مسلمانان باید فضای وحدت آمیز حج را به کشور های خود منتقل کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه به ضرورت روابط لبنان و سوریه اشاره کردند و گفتند: روابط لبنان با سوریه پیش از اینکه بر اساس منافع باشد، روابطی برادرانه است. خطبا همچنین به موسم حج پرداختند و آن را موجب تقویت وحدت امت اسلامی دانستند و گفتند: شایسته است مسلمانان فضای وحدت آمیز حج را به کشور های خود منتقل کنند.

آیت الله نابلسی: روابط با سوریه به حکم تاریخ و جغرافیا ضروری است

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه گفت: برخی در لبنان در گمراهی قدیم به سر می برند و برایشان مهم نیست لبنان ویران و نابود شود؛ همچنان که برایشان مهم نبود که سوریه به این وضعیت در آید اما اکنون برای آنان درد آور است که روابط لبنان- سوریه به حالت سلامت و همکاری در منافع دو ملت و کشور برگردد.

وی ادامه داد: برخی ناراحت می شوند که ببینند، وزیران، نمایندگان و تاجران لبنانی به سوریه بروند، اما اگر اعضای حکومت همگی به آمریکا یا هر کشور اروپایی بروند، ناراحت نمی شوند.

آیت الله نابلسی افزود: عجیب تر این است که از سرگیری روابط با سوریه موجب خشم این افراد می شود اما از اهانتی که رئیس جمهور آمریکا به ملت لبنان کرد و مقاومت را تروریسم توصیف کرد، خشمگین نشدند.

وی تاکید کرد: روابط لبنان با سوریه، قبل از اینکه بر اساس منافع باشد بر اساس برادری است و این رابطه به حکم تاریخ، جغرافیا، اخلاق و دین همیشه ضروری است و هر کس که می خواهد این رابطه را قطع کند، فهم سیاسی و وجدان انسانی ندارد.

سید فضل الله: موسم حج موجب وحدت مسلمانان است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) از تداوم کشمکش های سیاسی پیرامون سفر وزیران  به سوریه ابراز تأسف کرد گفت: با توجه به حوادث سوریه و به دور از موضع سیاسی طرفین، هیچ راهی جز برقراری ارتباط میان سوریه و لبنان نیست و همین دلیل کافی است که سوریه تنها گذرگاه زمینی برای لبنان است.

سید فضل الله به مراسم حج پرداخت و گفت: در این زمان جهان اسلام برای لبیک گفتن به ندای الهی و ادای فریضه حج که مسلمانان را از سر تا سر جهان در جوار حرم امن جمع می کند، آماده می شوند و با وجود اختلاف در رنگ، کشور، مذهب و موضع های سیاسی، در تجمعی گسترده که نشان از عمق وحدت و همبستگی است، حضور به هم می رسانند.

وی ادامه داد: با توجه به فضای حج و معنویت آن، از مسلمانان می خواهیم که در موضع گیری ها، دستاورد ها و در امور و سرنوشت خود  بصیرت داشته باشند و فضای وحدت آمیز حج را به کشور خود از جمله عراق، یمن، بحرین، قطر، مصر، لبنان و سایر کشور ها منتقل کنند و با هم متحد باشند و ما معتقدیم اگر مسلمانان با نیت پاک و به دور از دخالت های دشمنان با هم رو به رو شوند، زمینه گسترده ای برای حل مشکلات پیش خواهد آمد و همچنین در اختلافات مذهبی و سیاسی که دارند می توانند به تفاهم برسند یا راه حلی ایجاد کنند.

سید فضل الله حادثه تروریستی اسپانیا، بورکینافاسو، نیجریه و افغانستان را محکوم کرد و گفت: این مسئله نشان دهنده میزان خطر رو به رشد سازمان های تروریستی است که تمام تلاش آنها در این راه است که چهره اسلام و مسلمانان را مخدوش کند.

وی تاکید کرد: ما بسیار نیازمندیم که در مقابل این تفکر ویرانگر بایستیم و با اصول و قواعد فکری و خاستگاه سیاسی آن که هیچ ارتباطی با دین یا ارزش های انسانی ندارد، مقابله کنیم.

شیخ دعموش: جنگ ارتش در لبنان و مقاومت در سوریه برای نابودی داعش است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه های نماز جمعه به جنایت هایی که داعش در بورکینا فاسو و شهر بارسلونای اسپانیا در روزهای گذشته مرتکب شد و منجر به کشته شدن ده ها شهروند بی گناه شد، اشاره کرد و گفت: این دلیلی است بر تفکر جنایتکارانه که این سازمان تروریستی به همراه دارد.

وی افزود: هدف قرار دادن مردم بی گناه و کشتار آنان به روش وحشیانه که در همه جا شاهد آن هستیم، بخشی از توطئه اهانت به اسلام و مخدوش ساختن اصول، آموزه ها، ارزش ها و چهره ی آن در جهان است.

شیخ دعموش، علما، متفکران، نخبه ها و انسان های شرافتمند در جهان را به همبستگی در مقابله با تروریسم و تلاش برای نابودی این سازمان جنایتکار موسوم به داعش دعوت کرد و گفت: همگی باید برای جلوگیری از گسترش افکار به دور از اسلام و ضد دین داعشی ها و رسوایی تمام کشور ها و سازمان های منطقه ای و بین المللی که از این داعش حمایت مالی و غیره می کنند، اقدام و تلاش کنند.

وی افزود: اگر حمایت برخی کشور ها از این گروهک نبود، تا کنون باقی نمانده بود که بخواهد انسان های بی گناه را در سرتاسر جهان به قتل برساند و اگر حمایت آمریکا و هم پیمانان آن از تروریسم نبود و در ادعا های خود راستگو بودند، الان داعشی در عراق، سوریه، لبنان، لیبی، مصر و آفریقا وجود نداشت، اما مدعیان غربی مبارزه با داعش صادق نیستند؛ چرا که مقاومت و هم پیمانان آن توانستند در مدت کوتاهی در مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه، عراق و لبنان پیروز شوند، چیزی که ائتلاف بین المللی طی سال ها نتوانست محقق کند.

شیخ دعموش همچنین اشاره کرد: جنگی که ارتش لبنان در لبنان و مقاومت در سوریه درگیر آن است، جنگی مکمل برای پایان دادن به تهدید و خطر داعش بر منطقه "البقاع" و تمام مناطق لبنان است.

شیخ حمود: حوادث حاکی از شکست توطئه علیه سوریه و منطقه است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت گفت: تمام حوادث ریز و درشتی که پیرامون ما رخ می دهد حاکی از شکست توطئه ها علیه سوریه و منطقه است.

وی گفت: آیا توطئه کنندگان به این وضعیتی که دچار شدند اکتفا می کنند و به شکست خود اعتراف می کنند؟

شیخ حمود ادامه داد: مشخص شد که هدف اصلی ضربه زدن به مقاومت و حمایت از اسرائیل است و اهداف دیگری هم وجود دارد که شاید برای توطئه گران مهم تر یا برای برخی از آنان کم اهمیت تر باشد، که از جمله آن ها: ویرانی کشور های ما، عقب ماندگی و بازگشت به دهه های گذشته، افزایش اختلافات در جوامع عربی و اسلامی، اختراع دشمنان جدید غیر از اسرائیل و صهیونیست برای امت اسلامی، غارت ثروت مسلمانان و در رأس آن نفت است

وی افزود: شاید این ها ابزار هایی برای اجرای توطئه است و شاید هر کدام خودش هدفی باشد که بدون شک بسیاری از اهداف محقق شده است، اما باید دانست آیا توطئه کنندگان به همین مقدار اکتفا خواهند کرد یا به شیوه دیگر به توطئه خود ادامه خواهند داد؟

 رئیس علمای مقاومت تصریح کرد: توطئه هایی که به دروغ بهار عربی نامیده شد به پایان رسید و توطئه کنندگان انواع دیگر توطئه را بوجود می آورند و در برابر ما کارگاه اصلاح بزرگی وجود دارد؛ اصلاح آنچه به نادرستی شکل گرفته، آن هم بر اساس روش زیر: 1- اسرائیل و حامیان آن، دشمن اصلی هستند 2- اسرائیل به بر اساس وعده قرآن نابود خواهد شد 4- مقاومت، راهی است که باید به آن پایبند باشیم 5- کنار گذاشتن فرقه گرایی و طائفه گری که چهره دین و وطن را مخدوش کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha