شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مسلمانان اسپانیا با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی اعلام همدردی کردند

حوزه/ کمیسیون اسلامی اسپانیا، گروه اسلامی پیشرو در این کشور، طی بیانیه‌ای با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی داعش در مرکز شهر بارسلون که تاکنون ۱۳ کشته در پی داشته، اعلام همدردی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، اعضای گروه اسلامی پیشرو در اسپانیا، همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی داعش در مرکز شهر بارسلون اسپانیا اعلام کردند.
ریا تاتاری بکری، رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان اسپانیا با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بارسلون اعلام همدردی می‌کنند و همبستگی خود را با مردم بارسلون و اسپانیا ابراز می‌کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: کمیسیون اسلامی اسپانیا در مواجهه با این اقدام جنایتکارانه، تعهد کامل خود را در مبارزه با انواع مختلف تروریسم تصریح کرده و امیدوار است کسانی که مسئول این حملات هستند، در اسرع وقت دستگیر و محاکمه شوند.
گفتنی است، در حمله خونین پنجشنبه شب، یک خودرو ون عابران را در مرکز شهر بارسلون زیر گرفت که این حمله تروریستی  13 کشته و  بیش از یکصد زخمی برجای گذاشت. این در حالی است که حال ۱۰ نفر از زخمیان این حادثه بسیار وخیم گزارش شده، بعد از آن در یک حمله دیگر، مأموران پلیس در یک پست ایست و بازرسی هدف قرار گرفتند. همچنین یک خانه در شهر «آلکانار» منفجر شد که به حملات تروریستی پنجشنبه مرتبط بود.
بامداد جمعه، 27 مرداد نیز یک گروه دیگر از مردم در شهر کامبریلس در یکصد کیلومتری جنوب بارسلون با یک خودرو مورد حمله قرار گرفتند که 6 مصدوم برجای گذاشت.
گفته می‌شود داعش مسئولیت این حملات تروریستی را برعهده گرفته است.
نزدیک به 1.2 میلیون مسلمان در اسپانیا زندگی می‌کنند که حداقل 400 هزار نفر آنان در کاتالونیا سکونت دارند. گزارشات رسمی مدعی هستند که تقریبا 100 نفر از مسلمانان اسپانیایی به تروریست‌های داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha