جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صالحیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با اشاره به جایگاه مساجد، گفت: در مساجد باید شهیدانی همانند شهید حججی تربیت شوند، تا هیچ گاه حق و حقیقت از میان برداشته نشود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا صالحیان، پیش از ظهر امروز، در آستانه روز جهانی مسجد، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: روح همانند جسم، پوست، مو و ظاهر نیاز به رسیدگی و مراقبت ویژه دارد مسجد و فعالیت مستمر در مسجد یکی از مراقبت های ویژه روح است و لطافت آن را تامین می کند.

وی با اشاره به نقش مسجد در تربیت انسان ها، بیان داشت: رفع درگیری های خانوادگی، ایجاد خلق و خوی برتر و تربیت انسان های با خدا همه و همه مهم ترین نقش مسجد در زندگی روزمره انسان ها به شمار می آید.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان عنوان کرد: در گذشته قدم به قدم مسجد داشتیم، مردم در مساجد حضور داشتند و مساجد پایگاه هم دلی و رفاقت بود، اما در زمان حال و با توجه به نیاز شدید جامعه اسلامی به مسجد و گسترش شهری توازن تعداد مساجددر شهر ها به هم خورده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به مبحث شهرسازی بایستی توازن وجود مسجد و تعداد افراد کارشناسی شود. در حال حاضر در محله هایی اصلا مسجد وجود ندارد و درمکان دیگر، تعداد مساجد بسیار زیاد است

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان تصریح کرد: در جنگ غزه بیش از 65 مسجد تخریب شد، از این رو این روز جهانی، در جهان اسلام از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر امور مساجد با تاکید بر ساخته شدن مسجد توسط خیرین عنوان کرد: مساجد را خیرین با همکاری دولت و مردم می سازند و مشارکت این سه گروه نوعی رشد در جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی، بسیج، کانون های هنری و عموم مردم می توانند برای سلامت روح و روان جامعه درمساجد فعالیت کنند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به نقش امام جماعت در مسجد، گفت: امام جماعت با حضور خود در رفع مشکلات مردم و همچنین تحکین بنیان های اعتقادی مردم نقش برجسته ای دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحیان با اشاره به امکانات موجود در مساجد برای جانبازان و افراد دارای ویلچر بیان داشت: متاسفانه در مساجد پیش بینی هایی برای افرادی که دارای ویلچر هستند نشده است و ما در این مورد عقب هستیم.

وی با تاکید بر اهداف بلند مدت مرکز رسیدگی به امور مساجد در رابطه با ساخت و ترمیم مساجد، تصریح کرد: ساخت مصلی در شهر درچه با توجه به آماده بودن زمین تاسیس، ترمیم مساجد قدیمی که عمرشان زیاد است و مجهز کردن مساجد جدید به امکاناتی برای افراد پیر و سالخورده مهم ترین اهداف این مرکز به شمار می آیند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان افزود: شعار امسال با عنوان «مسجد هسته مقاومت»، بر اساس عقیده مبارزه با استکبار و صهیونیسم است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می فرمایند برای هر 40 خانه یک مسجد نیاز است، عنوان کرد: در مساجد باید شهیدانی همانند شهید حججی تربیت شوند تا هیچ گاه حق و حقیقت از میان برداشته نشود.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha