شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمد حسین حسین زاده - بانک رسالت

حوزه/ حسین زاده با اشاره به دغدغه صحیح و به جای مراجع عظام تقلید نسبت به ربوی بودن نظام بانکی، عنوان کرد: در بانک قرض الحسنه رسالت به شدت دنبال تحقق رعایت حدود شرعی بانکی هستیم تا مطابق کامل با فتوای مراجع عظام باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، محمد حسین حسین زاده، پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در آستانه روز بانکداری اسلامی، اظهار کرد: فضای بانکداری محورهای متعددی را دارد، آن چیزی که امروز مهم است فضای بانکداری قرض الحسنه مطابق با شریعت ما است، بانک ها تقسیم بندی مختلفی از جمله بانک خصوصی و دولتی، بانک تجاری و اجتماعی دارند.

وی با اشاره به دغدغه صحیح و به جای مراجع عظام تقلید نسبت به ربوی بودن نظام بانکی، عنوان کرد: در بانک قرض الحسنه رسالت به شدت دنبال تحقق رعایت حدود شرعی بانکی هستیم، به نحوی که مطابق کامل با فتوای مراجع عظام باشد.

حسین زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از شاخصه های بانک اسلامی، بانک اجتماعی است که با هدف سود دهی وسود دادن خلق نشده است وفقط با هدف قرض الحسنه شکل می گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار «حوزه» پیرامون تشکیل اتاق فکر و سیاست گذاری این بانک به منظور تحقق موازین شرعی در بخش بانکداری، ابراز داشت: مقررات در کل نظام بانکی وضوابط بانکی مشکلی با شرع نیست وعمده مشکل دررفتار واجرای قوانین است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت یادآور شد: ما موضوع تخصصی قرض الحسنه را در این بانک پیگیری می کنیم و در این راستا همکاری و هماهنگی با دفاتر مراجع عظام تقلیدجز سیاست های ماست.

وی ادامه داد: سه بحث شرط گذاشتن، دریافت کارمزد بالا و بحث وجه التزام (دیرکرد) باعث ربوی شدن خدمات بانکی می شود که در بانک رسالت کاملا مطابق با فتواهای مراجع عظام، حذف شده و یا بسیار کم رنگ و درصدد حذف شدن است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: در اتاق فکر و سیاست گذاری بانک قرض الحسنه رسالت درصدد تلاش برای زدودن این سه شرط ربوی هستیم، همچنین جمعی از روحانیون و نمایندگان علما و مراجع تقلید جزء اتاق فکر بانک رسالت هستند.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت بیان کرد: این بانک قرض توانسته براساس معیارهای اسلامی و شرعی بالغ بر 2 میلیون وام قرص الحسنه با کارمزد پایین 2 درصد در سطح کشور پرداخت نماید، تمام وام های بانک رسالت قرص الحسنه است

وی تاکید کرد: مجموعه مسئولین بانک قرض الحسنه رسالت، براساس اصول و سیاست گذاری ها، خواهان یک بانک شرعی، ارزان وآسان هستند، به نحوی که بتوانیم یک مدل و الگوی بانک شرعی به جهان اسلام ارائه دهیم

حسین زاده با اعلام خبر راه اندازی سامانه اعتبارسنجی «مرات» برای نخستین بار در نظام بانکی کشور توسط این بانک گفت: این سامانه از جمله ابتکارات  بانک قرض الحسنه رسالت برای آسان کردن دریافت وام و تسهیل مسیر وام گیرنده است، چرا که درصورت تایید اعتبار وام گیرنده، برای دریافت وام های قرض الحسنه دیگر نیازی به ضامن نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha