پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله محسن فقیهی

حوزه/ باید مردم همان طور که نسبت به مسائل دیگر مطالبه گر هستند، درباره فرهنگ و احیاء ارزشهای اخلاقی نیز مطالبه گر باشند تا جامعه اسلامی از این لحاظ نیز دچار فقر نشود.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه»، به  نقش دولت ها اسلامی در ترویج فرهنگ دینی اشاره کرد و گفت: دولت های اسلامی نقش عمده ای در ترویج مبانی دینی و تشکیل مراکز و مؤسساتی برای احیاء فرهنگ و مبانی ارزشی برعهده دارند، اگر هرکدام از این مؤسسات و مراکز به درستی رسالت خود را انجام ندهند، قطعا مشکلاتی در مسائل فرهنگی به وجود خواهد آمد.

عضو جامعه مدرسین حوزه عنوان کرد: حمایت، پشتیبانی، تعیین و نصب مدیران فرهنگی قوی و کار آمد، بکاری گیری نیروهای متعهد و دلسوز مسائل ارزشی، علاقه و عشق به دین، محوری بودن دین و مبانی اخلاقی و فرهنگی در سطح کلان و دهها مسئله دیگر، می تواند به احیاء دین، فرهنگ و ارزش های اسلامی از سوی دولت کمک کند.

این استاد حوزه افزود: از دیگر امور الگو بودن مسئولین است؛ اگر مسئولی نسبت به اخلاق و فرهنگ اعتقاد و پایبند نباشد، انتظار از سایر افراد جامعه نمی توان داشت؛ بنابراین تعیین ونصب افراد در پُست های حساس لازم است بر اساس کارآمدی، توانمندی، متعهد بودن به موازین و اخلاق دینی و فرهنگ باشد.

وی ابراز داشت: اگر مسئولی توجه لازم به مسائل فرهنگی نداشته باشد و یا اساسا بی تفاوت باشد، آیا واقعا می توان به چنین فردی در مسئولیت های مهم اعتماد کرد و احیاء فرهنگ را به آنها سپرد.

آیت الله فقیهی گفت: باید به سمتی حرکت کرد، که همه دلسوز فرهنگ باشند نه اینکه برای ترویج دین دست اندازی کرد و یا اینکه برای تبلیغ مباحث ارزشی بهانه جویی نمود. این مسئله لازم از ناحیه همه آحاد مورد توجه قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر فرهنگ باشد، مسائل دیگر هم ارزش و هویت پیدا خواهد کرد؛ از همه مهمتر نقش مردم است؛ باید مردم همان طور که نسبت به مسائل دیگر مطالبه گر هستند لازم است درباره فرهنگ و احیاء ارزشهای اخلاقی نیز مطالبه گر باشند تا جامعه اسلامی  از این لحاظ نیز دچار فقر نشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha