جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: تمام علمایی که توانستند مردم را به‌خوبی راهنمایی کنند با جدیت و با تلاش برای رضای خدا و راهنمایی بندگان خدا، درس خواندند و طلاب نیز باید همین مسیر را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی طلاب مدارس علمیه قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین و جمعی از اساتید و مدیران که در سالن اجتماعات شبستان امیرالمومنین (ع) مسجد النبی (ص) برگزارشد، ضمن تبریک آغازسال تحصیلی طلاب حوزه علمیه قزوین، اظهار کرد: شروع دروس حوزه ها، یادآور عالمان مجاهدی است که در طول تاریخ با رشادت فراوان از حریم اسلام و کیان تشیع پاسداری نموده و به رسالت حقیقی خویش عمل کردند.

وی با بیان این که اگر حوزه‌های علمیه نبودند، محدثین، علما و فرهیختگان بزرگی تربیت نمی‌شدند، افزود: حوزه انقلابی، حوزه‌ای زنده و فعال در عرصه علم و جهاد، حاضر در صحنه، ولایتمدار، پژوهش محور و مدافع نظام اسلامی و انقلاب است.لذا باید پایه و اساس همه حوزه‌ها و مدارس علمیه باید بر محور ولایتمداری و اصول انقلاب باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین ‌با بیان این که روحانیون در خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن قرار دارند، بیان داشت:  حوزه‌علمیه همانند یک قرارگاه آسمانی انقلاب در خط مقدم مبارزه با تهاجم جهان استکبار قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به  تلاش طلاب برای دستیابی به اهداف مورد نظر اظهار کرد: برای تبیین دیدگاه‌های پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع) و ترویج صحیح دین و اسلام ناب محمدی باید طلبه‌ها تمام تلاش خود را انجام دهند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: مدرسین حوزه‌های علمیه جنبه‌های اخلاقی را چاشنی درس قرار دهند و طلاب نیز بکوشند با اخلاق اسلامی هرچه بیشتر آشنا شده و در این راستا جدیت داشته باشند.

وی افزود:  آنچه از اسلام و قرآن هدف است، تهذیب نفس و تزکیه باطن و دل می باشد و نتیجه آن است که در برابر دشمن ایستاده و جان خود را در راه خدا فدا می‌کنند تا اسلام قدرت یابد و حفظ شود؛ تحصیل علم و دانش در واقع بر اساس روایات ما نور است اگر نفوسی پاکیزه شده، علم در وجود آنها نور است و خداوند این نور را در دل انسان‌هایی که خود را برای خدا ساختند و تزکیه کردند، قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی بیان داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز برای این دو امر مبعوث شدند و کار ایشان این بود که آیات خدا را که نور و تزکیه‌کننده است، برای مردم بخواند و دل‌های اینها را پاکیزه کرده و اندیشه‌های آنها را الهی کند و روش‌های آنها را روش‌های صحیح انسانی و الهی کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: علم ارزش بالایی دارد و در تزکیه نیز موثر است و یک انسان عالم می‌تواند خود را بهتر بسازد و علم و تزکیه لازم و ملزوم هستند، ولی اولویت با جنبه‌های اخلاقی است به ویژه در این دوران که دشمنان اسلام از حملات نظامی مایوس شدند و آمدند در زمینه‌های اخلاقی کار می‌کنند، از این‌رو بسیار مهم است طلابی که تازه وارد شدند، تلاش در راستای خودسازی و تهذیب اخلاق داشته و زمینه‌های اعتقاد خود را قوی کرده و خود را بسازند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha