جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نمازی-افتتاحیه دوره میثاق طلبگی کاشان

حوزه/ آیت الله نمازی در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه کاشان، گفت: طلبه ای که وارد حوزه می شود نباید هدفش رئیس جمهور شدن، وزیر، سفیر، وکیل، قاضی، امام جمعه و کسب درآمد باشد، بلکه باید انگیزه اش از کسب علم، خدایی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح میثاق طلبگی  که با حضور مدیران، اساتید  و طلاب مدارس علمیه  شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، در مدرسه امام خمینی(ره ) برگزارشد، به رسالت مهمی که طلاب به عهده دارند، اشاره کرد و گفت: کسی که عاشق معرفت الله است برای کسب علم وارد مدارس علمیه می شود .

وی، دوران طلبگی را بسیارمهم ارزیابی کرد و معرفت الله و توسل به ائمه اطهار(ع) را تنها راه رستگاری دانست و افزود: کسی که می خواهد عاشق خدا باشد، باید از جان و مال خود بگذرد.

عضو خبرگان رهبری، کسب علم را جهاد فی سبیل الله دانست و با بیان اینکه اگر چهار شرط براساس فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در کسب علم رعایت نشود، فرد وارد جهنم می شود. گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمود کسانی که برای فخر فروشی، کسب درآمد، تحمیل کردن خود به دیگران، گرفتن حقوق و زمین و ..  از دولتمردان، به بهانه های مختلف علم بیاموزد وارد جهنم می شوند.

امام جمعه کاشان، به تفاوت  کسب علم درحوزه های علمیه در دوران قدیم با دوران جدید اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اگر فردی از خانواده ای می خواست درس طلبگی بخواند با کمبود امکانات ومشکلات زیادی مواجه بود و امروز باید از امکانات خوبی که جمهوری اسلامی ایران برای طلاب فراهم کرده نهایت بهرمندی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: کسی که می خواهد به مقامات بالا برسد باید همانند امام راحل(ره ) و دیگر بزرگان دینی، سختی ها را در کسب علم تحمل کند.

آیت الله نمازی، با بیان اینکه سرباز امام زمان(عج) باید در مقطع حساس کنونی که دشمنان علیه اسلام توطئه می کنند با مدیریت و برنامه ریزی درست، مخلصانه و قاطعانه با درس خواندن از تمام فرصت های موجود استفاده کند، افزود: کسی که می خواهد سرباز خوبی برای امام زمان(عج) باشد باید مقام و منصب امامت را بشناسد و گناه نکند.

وی، با بیان اینکه طلبگی با گناه سازگاری ندارد، گفت: سرباز امام زمان(عج) نباید با زبان و چشمانش به گناه آلوده شود، بلکه باید پاک بماند و اگر خدای ناکرده ناخواسته و غیرعمد گناه کوچکی مرتکب شد به درگاه خداوند استغفار کند 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه انگیزه تحصیل طلبه در مدارس علمیه نباید مادی و دنیوی باشد، گفت: طلبه ای که وارد حوزه می شود نباید هدفش رئیس جمهور شدن، وزیر، سفیر، وکیل، قاضی، امام جمعه و کسب درآمد باشد، بلکه باید انگیزه اش از کسب علم، خدایی باشد .

برپایه این گزارش بیش از 230 نفر در سال تحصلی جدید درطرح میثاق طلبگی منطقه کاشان در مقاطع ، سیکل، دیپلم و کارشناسی شرکت دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
    1 0
    شما مشکل معیشت ما را حل کنید که دست گدائی جلوی مردم دراز نکنیم تا ما هم مثل دیگر مردم شخصیت داشته باشیم و جایگاه گدا و کل و بار اضافه بر مردم نباشیم