جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه / عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه تهاجم فرهنگی بلافاصله پس از شکست دشمن در مرحله نظامی، آغاز شد، گفت: با وجود تاکید مقام معظم رهبری، مسئولین شبیخون فرهنگی را جدی نگرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله سید احمد خاتمی، شب گذشته در مراسم گرامیداشت شهید مدافع حرم محسن حججی که در امامشهر استان یزد برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم ، گفت: شهادت جوان بسیجی محسن حججی باعث به رخ کشیدن عزت و صلابت ایران در جهان شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بُعد فرهنگی هویت اصلی انقلاب اسلامی ایران را تشکیل می دهد، اضافه کرد: با وقوع انقلاب اسلامی بینش های ملت ما تغییر و ارزش های اسلامی بار دیگر احیا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه زنده شد.

تلاش شمن برای براندازی نظام اسلامی

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به توطئه های دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: از فردای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان نظام و انقلاب توطئه ها و حربه های شوم خود را آغاز و تاکنون نیز از هیچ حیله ای برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دریغ نکرده و نمی کنند.

وی به برخی از این توطئه های دشمن پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اذعان کرد: درگیری جنگ مسلحانه داخلی توسط منافقین که منجر به شهادت 17هزار نفر از مردم بی گناه شد، درگیری در مرزهای کشور بلافاصله بعد از 22بهمن که از هرطرف عده ای به دنبال تجزیه ایران بودند، و همچنین سرآمد این مشکلات جنگ تحمیلی بود که رژیم بعث عراق با همکاری بسیاری از قدرت های دنیا به دنبال از بین بردن کشور جمهوری اسلامی ایران بود که بحمدالله با مجاهدت رزمندگان دلیر و رهبری امام خمینی (ره) ناکام ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: باوجود همه هجمه ها و توطئه ها، انقلاب اسلامی روزبه‌روز سرافرازتر و عزتمند تر شد تا جایی که امروز به‌ عنوان قدرت مطلق منطقه شناخته می‌شود.

مسئولان تهاجم فرهنگی را جدی نگرفتند

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه پس از هشت سال دفاع مقدس و با رحلت امام خمینی(ره) دشمنان ما که از ضربه نظامی به ایران ناامید شده بودند، به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی روی آوردند ، تصریح کرد: از همان سال‌ها رهبر معظم انقلاب پیرامون این مسئله به‌ طور مکرر هشدار می‌دادند، اما مسئولین نسبت به این هشدارها مبنی بر تهاجم فرهنگی دشمن و آثار سوء آن بی‌تفاوت بودند و امروز این تهاجم گسترده در عرصه فرهنگی برای همه قابل ملموس است که مصداق بارز آن وضعیت فضای مجازی و رسانه‌ها است.

روحیه شهادت‌طلبی عزت و امنیت کشور را حفظ کرده است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر اینکه فرهنگ مقاومت و ایستادگی و روحیه شهادت‌طلبی بوده که تا امروز عزت و امنیت کشور را حفظ کرده است، گفت: این مردم نتیجه و دستاورد مذاکره با دشمنان را هم دیده‌اند.

آمریکا ناقض برجام است/ مذاکره سودی ندارد

وی در پایان با اشاره به نقض عهدهای آمریکا، تصریح کرد: هرچند تیم مذاکره‌ کننده در موضوع هسته‌ای امین بودند و قصد آن‌ها خدمت به کشور بود، اما مذاکره با کشورهای ظالم و مستبد در موضوع هسته‌ای و تصویب برجام هیچ دستاوردی برای مردم و کشور نداشته و با وجود این که ایران به تعهدات خود پایبند است، اما بارها شاهد نقض آشکار برجام توسط طرف آمریکایی و تصویب تحریم‌های جدید بودیم که امیدواریم همه مسئولین از این تجربه درس عبرت بگیرند و بار دیگر شاهد تکرار چنین اشتباهات بزرگی در کشور نباشیم.

 انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha