جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه ۲۷۶ سوره بقره، گفت: اگر در جامعه‌ای ربا نفوذ کرد آن جامعه و کشور به آتش کشیده می‌شود، اموری چون دریافت جریمه دیرکرد در بانک‌ها امری اسلامی نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی شامگاه شنبه در دومین همایش حامیان فرهنگ قرض‌الحسنه، در اصفهان اظهار کرد: این همایش یکی از باارزش‌ترین جلسات است، چرا که هدفی والا در پشت آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه اگر از فرهنگ قرض الحسنه در کشور ترویج شود، قطعاً مشکلات درهم‌ پیچیده اقتصادی کشور حل خواهد شد، گفت: یک زمانی مسئولین به فکر افتادند برای عده‌ای که پول دارند، ولی هنر تولید ندارند طرح بانک را طرح ریزی کرده تا بانک این هنر را انجام دهد و تولید کند،این طرح خوب بود، ولی با کمال تأسف باید بیان کرد که «انگوری ریخته شد با هدف سرکه، ولی شراب شد» مشاهده شد که در ادامه کار مردم برای سود بیشتر پول خود را در بانک می‌گذراند و بانک با سود بیشتر از آنچه می‌دهد از وام‌گیرندگان دریافت می‌کند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: در نظام اقتصادی اسلامی مشارکت سرمایه‌دار و عامل مشکلی نیست، ولی امروز در بانک‌ها چیزی غیر از این امر رقم می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میردامادی اذعان کرد: امروز واردات به وسیله رانت خواری عده‌ای از افراد نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه به تدریج همه مراکز تولیدی را تعطیل می کند و این خیانتی بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه سیستم‌های اقتصادی به گرفتن پول و دادن سود تبدیل شده اند، خاطر نشان کرد: مشکل مملکت ما که هرروز به سوی پرتگاه پیش می‌رویم این است که ربا در کشور ایران فرهنگ شده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: درصد و سود بانکی یک فرهنگ برای هر مقروضی و هر سرمایه‌داری شده است؛ بانک رسالت یک حرکت مقدس و ارزشمندی را در کشور آغاز کرده است وامیداوریم مسئولین مربوطه کشور به فکر توسعه، تعمیق و حمایت آن باشند.

وی با اشاره به آیه «يَمْحَقُ اللَّهُ الرِّبَا وَيُرْبِي الصَّدَقَاتِ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ كُلَّ كَفَّارٍ أَثِيمٍ/ خدا از (بركت‏) ربا مى ‏كاهد، و بر صدقات مى‏ افزايد، و خداوند هيچ ناسپاس گناهكارى را دوست نمى دارد(بقره / 276)» گفت: اگر در جامعه‌ای ربا نفوذ کرد آن جامعه و کشور به آتش کشیده می‌شود، اموری چون دریافت جریمه دیرکرد در بانک‌ها امری اسلامی نیست.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha