شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبر معظم انقلاب

حوزه/ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی کتاب «منظومۀ فکری آیت الله خامنه‌ای» را به‌قلم حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه و جمع دیگری از پژوهشگران منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این کتاب در چهار بخش نظام‌های بینشی، نظام‌های منشی و رفتاری، نظام‌های اجتماعی اسلام و اهداف اجتماعی اسلام تدوین شده است.

نظام‌های منشی و رفتاری شامل نظام معنویت اسلامی، اخلاق اسلامی، نظام تربیتی اسلام و نظام عبادی اسلام است. نظام‌های اجتماعی اسلام شامل نظام فرهنگ اسلامی، نظام علمی‌ اسلام، نظام مدیریت اسلامی، نظام سیاست اسلامی، نظام اقتصاد اسلامی، نظام حقوق اسلامی، نظام امنیتی ـ دفاعی اسلام است و اهداف اجتماعی اسلام شامل استقلال اسلامی، عدالت اسلامی  و پیشرفت اسلامی است.

این اثر نشان می‌دهد که سخنان معظم‌له از نظام هماهنگی برخورداراست؛ به‌گونه‌ای که اجزائش یک کل نظام‌مند را تشکیل می‌دهد و ادامه‌دهندۀ گفتمان فکری علمای گذشته و استمراربخش گفتمان امام خمینی(ره) است و با رویکرد اجتهادی به مسایل معاصر می‌پردازد.

 تمدن اسلامی، مبتنی بر منظومۀ فکری رهبر معظم انقلاب، توحیدمحور است؛ توحیدی که نه تنها در عقیده و قلب آدمیان حضور دارد؛ بلکه همانند روحی، همۀ ساحت‌های فردی و اجتماعی، مُلکی و ملکوتی انسان را احاطه کرده است. آزادی و استقلال و دانش و قدرت و سیاست و قضاوت و امنیت و دفاع و...، جملگی توحیدی هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha