شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره آموزشی سید مرتضی در حرم امام علی(ع)

حوزه/ بخش آموزشی آستان مقدس علوی دوره های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون برگزار کرد. این دوره که دوره "سید مرتضی" نام دارد ویژه آموزش شیوه های قرآن پژوهی و توحید پژوهی در نهج البلاغه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بخش آموزشی آستان مقدس علوی دوره های آموزشی ویژه طلاب و روحانیون برگزار کرد. این دوره که دوره "سید مرتضی" نام دارد ویژه آموزش شیوه های قرآن پژوهی و توحید پژوهی در نهج البلاغه است.

شیخ محمد فخرالدین از مسئولان حرم مطهر درباره این دوره ها گفت: دوره سید مرتضی در دو محور برگزار می شود که اولین محور آن آموزش قرآن پژوهی زیر نظر شیخ حسن ربیعی و دومین محور آن معارف و قواعد توحیدی نهج البلاغه است که زیر نظر حجت الاسلام سید مرتضی موسوی برگزار می شود و روی هم رفته 40 طلبه حوزه علمیه در این دوره شرکت دارند.

وی افزود: این دوره یک ماه طول می کشد تا طلاب شرکت کننده بتوانند در طول این دوره به معرفت افزایی دینی پرداخته و مقالات علمی مناسبی در این دو محور بنویسند به ویژه در مورد نهج البلاغه که آستان مقدس علوی اهتمام ویژه ای به این کتاب حدیثی دارد.

طلاب باید مهارت پژوهشی و مقاله نویسی داشت باشند

شیخ حسین ربیعی استاد علوم قرآنی این دوره گفت: پژوهش روشمند و نوشتن تحقیقات بر اساس روش های استاندارد علمی یکی از مهارت های لازم برای طلاب علوم دینی است که یکی از اهداف برگزاری این دوره نیز همین است و هدف دیگر ما نیز اهتمام به میراث علمی امام علی علیه السلام می باشد.

حجت الاسلام سید مرتضی موسوی استاد نهج البلاغه این دوره نیز گفت: این دوره های بر اساس روش های تحقیق علمی بری بیان معارف نهج البلاغه برگزار شده است و پس از آن نیز دوره ای ویژه پاسخ به شبهات ملحدان و آشنایی با نوع شبهات و روش تحلیل و پاسخ گویی به ان برگزار خواهیم کرد و البته مبنای ما در این دوره پاسخ گویی به شبهات بر اساس معارف نهج البلاغه می باشد.

دوره آموزشی سید مرتضی در حرم امام علی(ع)

دوره آموزشی سید مرتضی در حرم امام علی(ع)

دوره آموزشی سید مرتضی در حرم امام علی(ع)

دوره آموزشی سید مرتضی در حرم امام علی(ع)

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha