پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مضجع نورانی موسی مبرقع (ع)

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از پذیرایی بیش از چهار هزار زائر و مجاور در امامزاده موسی مبرقع(ع)فرزند امام جواد علیه السلام همزمان با شهادت این امام همام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت الاسلام  علی عزیزی روز یکشنبه در سالن اجتماعات آستان مقدس موسی مبرقع(ع) در جمع خبرنگاران در آستانه شهادت امام محمد تقی(ع) پیشوای نهم شیعیان اظهار داشت: پخت چهار هزار پرس غذا در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن بسته های تبرکی شامل نمک، گل و معرفی زندگی نامه امامزاده موسی مبرقع(ع) اهدا می شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از سه هزار زائر همزمان با شب شهادت امام جواد(ع) در این آستان حضور پیدا کردند و از برنامه های سخنرانی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) استفاده کردند.

حضرت امام محمد تقی(ع) در سال 195 هجری قمری در مدینه منوره چشم به جهان گشود، پدر بزرگوارش حضرت رضا(ع) و مادر ارجمندش بانویی به نام سبیکه بود جواد الائمه (ع) در سن هفت سالگی به امامت رسید و هفده سال رهبری شیعیان را به عهده داشت.آن امام همام در داشتن تمام صفات زیبای اخلاقی و انسانی سرآمد خوبان روزگار بود.

حجت الاسلام  عزیزی  ادامه داد: آن امام همام در آخر ماه ذیقعده سال 220 هجری به شهادت رسید و در کنار جد بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) به خاک سپرده شد.

وی از اجرای برنامه های مختلف در امامزاده موسی مبرقع(ع) خبر داد و گفت: بعد از نماز مغرب و عشا در 30 مردادماه برنامه های عزاداری این آستان با سخنرانی میرباقری و مداحی حسین نژاد آغاز می شود و تا شام 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در استان قم بیش از 440 امامزاده وجود دارد، بیان داشت: همزمان با روز شهادت امام جواد(ع) دسته های عزاداری سادات و سایر هیات های مذهبی با اجرای آیین های سنتی از نقاط مختلف استان به این امامزاده مشرف می شوند.

وی با اشاره به این که آستان امامزاده موسی مبرقع بیش از سال های گذشته پذیرای زائران خارجی و داخلی است گفت: با استفاده از ظرفیت رسانه های ملی و بین المللی و معرفی زندگی نامه این امامزاده توانسته ایم از زائران کشورهای مختلف در این امامزاده میزبانی کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: ابواحمد موسی مبرقع فرزند امام نهم شیعیان جوادالائمه(ع) و برادر تنی امام هادی(ع) است. ایشان در سن چهل سالگی از مدینه به قم مهاجرت کرد و تا پایان عمر در آنجا ساکن بود. مرقد ایشان در چهل اختران و خیابان آذر قم واقع شده است.

وی ادامه داد: بیش از 550 خادم بانو و آقا در این امامزاده به زائران خدمات ارائه می کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha