شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی،

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در گذر زمان در عرصه فرهنگی حرکت لاک پشتی داشته ایم، در حالی که دشمن در راه باطل سرعت عمل دار، لذا باید به برنامه های مساجد سرعت بخشیده تا بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در جلسه قرارگاه فرهنگی مساجد استان، اظهار کرد: صهیونیست ها در سال 43 مسجدالاقصی را با سوخت و بنزینی که از انرژی ایرانی تامین می شد به آتش کشیدند.

وی با بیان این که درحال حاضر نیز شاهد آن هستیم که رژیم صهیونیستی از خوابی که کشورهای اسلامی را فراگرفته سوء استفاده می کنند، تصریح کرد: متاسفانه آنان به مسجدالاقصی محل معراج پیامبر(ص) حمله می کنند و این نشان از اوج مظلومیت اسلام در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ضمن اشاره به ظلم های رژیم پهلوی در گذشته، خاطرنشان کرد: در آن زمان این رژیم ناپاک و نا اهل که در واقع، نوکر صهیونیست های بین الملل بود، در جریان به آتش کشیدن مسجدالاقصی کمک مستقیم به دشمن می نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: حدود 40 تا 50 کشور به اسم مسلمان با بی غیرتی و بی تفاوتی کامل از کنار این مسئله مهم(حمله به مسجدالاقصی) عبور می  کنند و انتظارمان آن است که قرارگاه مساجد بتوانند درقالب یک طرح خوب، دردهای بی درمان را به درمان مطلوب برسانند.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهید محسن حججی، عنوان کرد: شهید حججی به عنوان فرزند برومند مسجد بود، که هم در داخل و هم در خارج از کشور تاثیر گذاشت و با این شهادت هم دشمنان بیرونی را محکوم و هم هواداران داخلی بیگانگان شرمنده شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: تشکلات فیزیکی و مدیریتی و عناصر گوناگون مسجد در یک نقطه به نام محراب خلاصه می شود که باید توجه داشته باشیم که محراب مساجد، محل جهاد است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به این که امام جماعت مسجد به عنوان احساسات و عواطف آن تابع اندیشه است، اذعان داشت: مجموعه جماعت پشت سر وی نیز تاثیرپذیر از آن نوع اندیشه هستند.

وی ادامه داد: دشمنان در جمهوری اسلامی ایران به دلیل وادادگی دولتمردان و بی تفاوتی دین مداران طمع می کنند و دولتمردانی که تنها به فکر ریاست در چند روز هستند و دین مدارانی که نمی دانند اصل دین حب و بغض است سبب طمع دشمن می گردند.

نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی با تاکید بر این که اندیشه ای که تشکیلات مسجد را می‌چرخاند باید بر اساس تقوا برگزیده شود، تبیین کرد: خداوند در قرآن می فرماید" آن مسجدی که از روز نخست بر اساس تقوا بنا شده، شایسته‌تر است که در آن به نماز قیام کنی"؛ چرا که مسجد قرارگاه است و فرمانده آن اندیشه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی متذکر شد: چنانچه اندیشه مشکل داشته باشد در تمام زوایای مسجد مشکل ایجاد می کند، همچنان که در صدر اسلام دشمنان و اهل نفاق به این تشکیلات مهندسی مسجد توجه داشتند و تاثیر آن را لمس نمودند و برای مقابله با مسجد تقوا، مسجد ضرار و کفر را ساختند.

وی با اشاره به این نکته که همانگونه که در نیروهای نظامی این تعبیر است که اگر "فرمانده شیر (شجاع) باشد تک تک زیر مجموعه او نیز شیر خواهند بود"، متذکر شد: اما اگر فرمانده ترسو باشد زیرمجموعه او نیز ترسو خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این مطلب که امروزه به برکت جمهوری اسلامی ایران زمینه مساعدی برای فعالیت در مساجد فراهم است، اظهار داشت: مسجد نیازمند الگوهایی است تا انسان های دلیر و مقاوم پرورش دهد، که مانع طمع دشمن گردد اما این که متاسفانه برخی مواقع دشمن طمع می کند، به دلیل خاموشی دولتمردان و دین مدارها است.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: متاسفانه در گذر زمان در عرصه فرهنگی حرکت لاک پشتی داشته ایم، در حالی که دشمن در راه باطل سرعت عمل دار، لذا باید به برنامه های مساجد سرعت بخشیده تا بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

ضرورت انس با قرآن

حجت الاسلام و المسلمین عبادی همچنین در دیدار با شرکت کنندگان طرح حفظ قرآن، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم خداوند با ما سخن بگوید باید قرآن بخوانیم و اگر انسان بخواهد با خداوند سخن بگوید بایدنماز را به پا دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حافظان قرآن کریم اندیشه خود را قرآنی کنید و در عمل، اخلاق، رفتار گفتار قرآنی داشته باشید، افزود: نتیجه نهایی کار شما سیر به سوی الی الله و لقاء الله است و شما باید در این راه بوی خدا بگیرد و کارهای خود را براساس امر و نهی خداوند تنظیم کنید.

وی با بیان اینکه شما باید کمر همت خود را ببندید تا به سر منزل آخر یعنی همان خدایی شدن برسید، اظهار داشت: باید هدف اصلی شما حافظان قرآن کریم رسیدن به تقوای الهی بوده وکردار، اندیشه، سیاست، اقتصاد شما هم قرآنی شود.

راه اندازی ۱۰ مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در کشور

مدیر مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن امام رضا(ع)بیرجند و مسئول مدارس شبانه روزی بیت الاحزان فاطمه الزهرا(س) نیز در این دیدار اظهار داشت: فعالیت شاخص این موسسه دایر کردن مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم بوده که از سال 80 شکل گرفت وسال 75 در استان فارس تشکیل شد ودارای 10مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در کشور است.

حسن قیصری افزود: در طرح حفظ قرآن کریم 80نفر از خراسان جنوبی و40نفر از استان‌های اصفهان، تهرانف فارس، خراسان رضوی، هرمزگان شرکت کرده اند  وطرح رحله مخصوص تابستان است که شرکت کنندگان به حفظ 4 جزء قرآن کریم می‌پردازند.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha