شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
الازهر

حوزه/ بیشتر دختران و زنانی که به داعش پیوسته اند تصوراتی رمانتیک از عناصر داعش دارند، اما هنگامی که به داعش ملحق می شوند متوجه می شوند که نقش آنها فقط این است که یا برده جنسی شده یا در عملیات انتحاری شرکت کنند و بمیرند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» مرکز رصد فعالیت های داعش وابسته به الازهر در گزارش جدید خود اعلام کرد: داعش فقط به جذی نیروی مرد نمی پردازد، بلکه زنان و دختران را نیز برای رسیدن به اهداف خود جذب می کند و برخی زنان نیز از نقاط مختلف به سوی داعش مهاجرت می کنند.

در این گزارش آمده است: در میان 20 زنی که نیروهای امنیتی عراق بازداشت کرده اند 5 نفر آنها زنان آلمانی هستند که برخی از آنها پلیس داعش شده اند و همچنان بسیاری از این زنان نیز هم اکنون در شبکه تونل های داعش پنهان هستند.

الازهر ادامه داد: فقط در سال گذشته 930 نفر از آلمان به داعش پیوسته اند که 145 نفر از آنها یا در جریان جنگ و یا از طریق دست زدن به عملیات انتحاری هلاک شده اند و 20 درصد از این مهاجران نیز زن بوده اند که 50 درصد آنها زیر 18 سال سن داشته اند.

بیشتر دختران و زنانی که به داعش پیوسته اند تصوراتی رمانتیک از عناصر داعش داشته اند، زیرا داعش از طریق اینترنت این گونه ترویج می کند که عناصر داعش، ستاره هایی مشهور هستند و این درست چیزی است که زنان دوست دارند و بدین ترتیب زنان و دختران از نقاط مختلف جهان فریب خورده و به داعش ملحق می شوند.

الازهر افزود: داعش از طریق انتشار اعلانیه در فضای مجازی و انجمن های اینترنتی به جذب دختران می پردازد و هر اعلانیه را نیز متناسب با دوره سنی ویژه ای طراحی می کند و بیشتر تمرکز آنها نیز بر جذب دختران کم سن و سال است و در تنظیم اطلاعیه های خود نیز ظرافت های رمانتیک را برای تحریک دختران جوان در نظر می گیرند.

در ادامه این گزارش آمده است: داعش برای جدب دختران حتی از راهنما استفاده می کند و گاهی نیز دخترانی که قبلا به داعش پیوسته اند نقش این راهنما ها را بازی می کنند و داعش را به گونه ای خیال انگیز برای دیگران توصیف می کنند به گونه ای که دخترانی که از این طریق به داعش ملحق می شوند انتظار زندگی با یک همسر مجاهد مرفه را دارند، اما هنگامی که به داعش ملحق می شوند متوجه می شوند که نقش آنها فقط این است که یا برده جنسی شده یا در عملیات انتحاری شرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha