جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حوزه علمیه اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام کعب عمیر، با تأکید بر تقویت مدارس علمیه مناطق محروم برای مواجهه با معضلات فرهنگی، گفت: اگر مدارس علمیه مناطق محروم به لحاظ کمی و کیفی توسط مدیریت‌های استانی حمایت نشوند، مردم آن مناطق دچار مشکل اعتقادی می‌شوند!

حجت‌الاسلام احمد کعب عمیر، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، با اشاره به فعالیت‌های این مدرسه علمیه در ایام تابستان، اظهارداشت: تقویت پایه‌های درسی طلاب، تبلیغ در مناطق محروم، تمرکز بر گسترش فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری دوره اختبار برای داوطلبین جدیدالورود، از عمده فعالیت‌های مدرسه علمیه امام صادق(ع) در ایام تابستان است.

این استاد حوزه علمیه خوزستان ، اعزام مبلغ به مناطق محروم را مهم‌ترین برنامه مدرسه علمیه نامید و بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان، تعداد بسیار زیادی از مبلغین در مناطق شهری و روستایی به تبلیغ می‌پردازند، ما تصمیم گرفتیم که پس از اتمام اردوهای تبلیغی، طلابمان را برای انجام این امر مقدس بسیج کنیم و در همین راستا نیز بالغ‌بر ۲۰ طلبه و روحانی را در نقاط محروم و دورافتاده اعزام کردیم.

وی با اشاره به استقبال مردم روستایی از حضور مبلغین، گفت: با توجه به گزارش‌های رسیده از بخشداری و فرمانداری شهرستان، با همکاری مسئولین، طرح جدید تبلیغی مبنی بر اعزام هفتگی طلاب را در دستور کار قرار دادیم و بر این مبنا هر طلبه به همراه یک بهیار هفته‌ای یک روز در دوردست‌ترین مناطق محروم حاضر شده و میان مردم زندگی کرده و فعالیت‌های تبلیغی و درمانی خویش را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام کعب عمیر، با بیان اینکه دشمن تا دوردست‌ترین نقاط کشور، به واسطه ابزارهای رسانه جمعی نفوذ کرده است، اظهارداشت: اگر هر ماهواره را به مثابه یک پایگاه و محل انتشار افکار دشمن در نظر گیریم، امروز به طور تقریبی اکثر خانه‌های روستایی دارای ماهواره بوده و به صورت ۲۴ ساعته در معرض شبهه افکنی و تفکرات التقاطی دشمن هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) شهرستان الوان، در پایان، با تأکید بر لزوم تقویت مدارس علمیه مناطق حاشیه‌ای استان خوزستان، تصریح کرد: اگر مدارس علمیه مناطق محروم به لحاظ کمی و کیفی توسط مدیریت‌های استانی حمایت نشوند، مردم آن مناطق دچار مشکل اعتقادی می‌شوند! چراکه عدم حمایت از مدارس علمیه کاهش فعالیت‌های تبلیغی و به تبع آن، افزایش معضلات اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی را در پی خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha