جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله شیخ عیسی قاسم

حوزه/ نیرو های آل خلیفه مدت سه ماه است که به محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم در شهرک الدراز و حصر خانگی ایشان ادامه می دهد و این درحالی است با قطع ارتباط و دیدار با آیت الله قاسم و حضور روزانه نیرو های نظامی، نگرانی ها در مورد سلامتی ایشان افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ‌«حوزه» نیرو های آل خلیفه مدت سه ماه است که به محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم در شهرک الدراز و حصر خانگی ایشان ادامه می دهد و این درحالی است با قطع ارتباط و دیدار با آیت الله قاسم و حضور روزانه نیرو های نظامی در این شهرک برای جلوگیری از نزدیکی به خانه ایشان یا برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، نگرانی ها در مورد سلامت و زندگی ایشان بالا گرفته است.  

همچنین نگرانی ها در خصوص زندگی تعدادی از افراد این شهرک که مقامات آل خلیفه آن ها را ربوده و هیچ معلوماتی از  آن ها در دست نیست، با گذر زمان بیشتر می شود. یکی از این افراد ربوده شده سید علوی حسین است که سال گذشته ربوده شده است و تاکنون مشخص نشده که چه اتهامی متوجه وی است یا در کجا زندانی است. همچنین به خانواده وی اجازه داده نمی شود که به ملاقات بروند و آنها فقط از طریق تماس تلفنی کمتر از یک دقیقه با فرزند خود تماس دارند.

همچنین بیش از 89 روز است که از ربوده شدن  محمد الشهابی می گذرد و هیچ اطلاعی از وی در دست نیست به گونه ای که برخی منابع میدانی و داخلی از احتمال قتل وی توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه اظهار نگرانی کرده اند.

اما محمد المتغوی، سه ماه است که به ربوده شده و منابع رسانه ای گفته اند که وی تحت شکنجه قرار دارد و تاکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت وی دردست نیست.

در همین راستا، شیخ عبد الله دقاق یکی از روحانیون برجسته بحرینی مقیم قم از سازمان ملل متحد خواست برای پایان دادن به محاصره آیت الله قاسم اقدام کند و تاکید کرد: فتوای مراجع تقلید در دفاع از آیت الله قاسم تا حد مرگ همچنان پا برجاست.

شیخ دقاق گفت: ریشه سکوت در برابر آنچه بر آیت الله عیسی قاسم و عموم مردم بحرین می گذرد، به دلارهای عربستان بر می گردد و آمریکا و عربستان، سازمان ملل را تحت فشار قرار می دهند.

فعالان و ناظران مسائل بحرین معتقدند تعرض نظامی به شهرک الدراز به ویژه بعد از حمله خونین به این شهرک در روز ۲ خرداد گذشته و پراکنده کردن و سرکوب تجمع، نشان از یک توطئه دارد که در صدد انتقام از اهالی این شهر به خاطر دفاع از آیت الله عیسی قاسم است.

انقلابیون بحرین، این تعرض و هجوم را در راستای سیاست "مشت باز" می دانند که رژیم آل خلیفه برای نابودی منابع قدرت سیاسی و دینی انقلاب بحرین از جمله منبر های دینی و گروه های سیاسی مخالف، در پیش می گیرد.

در مقابل یک فعال میدانی که خواست اسمش فاش نشود، گفت: اعتراضات مردمی و میدانی روزانه در مناطق مختلف بحرین باید ادامه داشته باشد تا توطئه های رژیم آل خلیفه در حذف انقلاب و نابودی آن از داخل، خنثی شود.

وی بر استمرار دفاع از آیت الله قاسم و جانفشانی در این راه تاکید کرد و گفت: پیام آشکار ما به رژیم این است که از تصمیم خود برای تبعید آیت الله قاسم یا افزایش آزار و اذیت و دور کردن ایشان از مردم دست بردارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha