جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی _مدیر حوزه علمیه اردبیل

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل از آغاز سال تحصیلی این حوزه از اول شهریور خبر داد و گفت: امسال حدود ۷۵۰ طلبه در سطوح یک، دو و سه تحصیل و ۷۰ استاد در این حوزه علمیه تدریس خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی نوروزی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت:  حوزه علمیه استان اردبیل همانند سایر استان ها، برای طلابی که تازه پذیرش شده اند، دوره تثبیت و اختبار را برگزار کرد. این دوره از یکم مرداد در مدارس این استان برگزار شد.

مدیر حوزه علمیه اردبیل خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که استادان با کیفیت در مدارس حضور پیدا کنند اما از پرورش استاد هم غافل نبوده ایم و بسیاری از طلابی که در حوزه علمیه اردبیل رشد یافته اند در امتحانات استادی، قبول و مشغول کار شده اند.

وی، درباره مدارس در دست ساخت در این استان هم گفت: هم اکنون مدرسه ولی عصر (عج) در گرمی به مساحت ۵۰۰۰متر در مرحله اسکلت بندی است و فاز دوم مدرسه ملا ابراهیم هم امسال آغاز خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در ادامه به ارائه برخی خدمات رفاهی به طلاب اشاره کرد و گفت: برای اینکه منابع مالی تحصیل طلاب را تأمین کنیم بیش از شصت واحد مسکونی برای طلاب متأهل آماده کردیه ایم که این تعداد در آینده به ۱۰۰ واحد خواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی در پایان با بیان اینکه در شهرستان اردبیل مشکلی بابت کمبود روحانی نداریم، افزود: متأسفانه در دیگر شهرستان ها و روستاها با کمبود روحانی رو به رو هستیم و اگر بخواهیم برای همه این نیازها، روحانی تربیت کنیم، نیاز به هزینه های بالا دارد که از عهده حوزه خارج است و به همین سبب با اینکه ظرفیت پذیرش 500 طلبه دیگر را داریم، نمی توانیم طلاب جدید را پذیرش کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha