سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حملات اسلام‌هراسی در اسپانیا

حوزه/ فیلم تکان دهنده منتشر شده از حمله به مسجد گرانادا نشان می‌دهد، کودکان و خانواده‌ها از محل می‌گریزند در حالی که دود نارنجی رنگی منطقه را پر کرده و ده‌ها نفر نیز شعارهای نژادپرستانه سر می‌دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از metro، در پی حملات تروریستی روز پنج‌شنه در مرکز شهر بارسلون اسپانیا، چندین مسجد و مرکز اسلامی تاکنون مورد اهانت و شعارنویسی‌های اسلام‌هراسی قرار گرفته‌اند. خرابکاران در آخرین اقدام اسلام‌هراسانه خود بر روی دیوارهای مسجد اسپانیا شعارهایی با پیام نژادپرستی نوشتند. مرکز اسلامی بنیاد سیلوا نیز شاهد شعارهای نفرت‌انگیز ضداسلامی بود و یک مرکز دیگر متعلق به مسلمانان آفریقای شمالی مورد برخوردهای خشن نژادپرستی واقع شده است.
شعارنویسی‌هایی که روز شنبه صبح بر روی مرکز اسلامی مشاهده شد، مسلمانان را تهدید به گردن زدن کرده بودند، در همان زمان یک مسجد در گرانادا توسط انبوهی از اسلام‌هراسان مورد یک حمله وحشیانه نژاد پرستانه قرار گرفت. فیلم تکان دهنده منتشر شده از حمله گرانادا نشان می‌دهد در فضایی پروحشت و مهیب، کودکان و خانواده‌ها از محل می‌گریزند در حالی که دود نارنجی رنگی منطقه را پر کرده و ده‌ها نفر نیز شعارهای نژادپرستانه سر می‌دهند.
یکی از شاهدان این حمله که خواسته نامش فاش نشود گفت: یک دفعه صدای شعارهای اسلام‌هراسی و نژادپرستانه به گوش رسید و این افراد ناگهان ظاهر شدند. گردشگرانی که برای بازدید از مسجد آمده بودند فرار کردند. زن‌ها و بچه‌ها در مسجد بودند و مسلمانان از ترس جان خود درها را از داخل بستند و نئونازی‌ها بیرون از مسجد شعار می‌دادند. سپس سعی کردند وارد مسجد شده و درها را بشکنند!
جلید نیتو، سخنگوی مسجد گفت: ما این حمله نفرت محور و اسلام‌هراسانه را به پلیس گزارش داده‌ایم. آن‌ها سعی دارند از حمله تروریستی روز پنج‌شنبه در راستای اهدافشان سوءاستفاده کنند و یک پایتخت ایدئولوژیک برای خودشان بسازند. درحالی که همه ما از آن فاجعه تروریستی بسیار ناراحت و غمگین هستیم.
وی افزود: مردم باید بدانند مسلمانان نیز مانند هر فرد دیگری می‌توانند قربانی بی‌عدالتی عاملان حمله تروریستی روز پنج شنبه قرار بگیرند.
پلیس هنوز هیچ یک از عاملان حمله به مسجد را شناسایی نکرده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha