جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مولوی احمد صارمی-مدرس حوزه علمیه اهل سنت تربت جام

حوزه/ عالم اهل تسنن با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین وظیفه شیعه و سنی است، اظهار کرد: قلب مقام معظم رهبری قبرای مظلومیت مسلمانان جهان، فلسطین و سوریه می‎سوزد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، مولوی احمد صارمی، شامگاه یک شنبه در همایش «مدافعان مسجد الاقصی» که با حضور علمای شیعه و سنی، در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه اهل تسنن برای اهل بیت(ع) احترام خاصی قائل هستند، گفت: اهل تسنن، با توجه به تاکیدات رسول الله(ص) و خصوصیات اخلاقی که خود اهل بیت(ع) دارند احترم زیادی برای ایشان قائل است و اکنون نیز هر هفته در نماز جمعهها از این بزرگواران یاد میشود.

مدرس حوزه علمیه اهل تسنن تربت جام ادامه داد: به اتفاق نظر همه علمای اهل تسنن، احترام به اهل بیت(ع) نشانه ایمان و بغض و کینه داشتن نسبت ایشان، نشانه بیتقوایی است.

مولوی صارمی تاکید کرد: طبق روایت پیامبر(ص) امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جوانان اهل بهشت و حضرت زهرا(س) سیده زنان بهشت بهشمار میروند.

وی تصریح کرد: ارادت و عشق به اهلبیت(ع) اختصاص به گروه خاصی ندارد بلکه همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی به ایشان احترام گذاشته و فضائل شخصی آنها را ارج مینهد.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه سیره امام حسن(ع) و امام حسین(ع) بهترین الگو برای جامعه است، اظهار کرد: امام حسن(ع) با صلح خویش «وحدت» را به ما آموخت و امام حسین(ع) نیز با قیام خویش نمونهای از «آزادی خواهی» و «مبارزه با طاغوتیان و یزیدیان» را به جهانیان نشان داد.

 مدرس حوزه علمیه اهل تسنن تربت جام در ادامه افزود: اکنون ما در اینجا جمع شدهایم تا انزجار خویش را نسبت به صهیونیست اعلام و از مردم شریف قدس و مسجد الاقصی که از جایگاه والایی برخوردار است، حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه قرآن وعده پیروزی به مسلمانان را داده است، عنوان کرد: اگر مسلمانان خواهان آزادیِ قدس و مسجد الاقصی هستند باید در ضمن توکل به خداوند متعال و پیروی از سیره رسول الله(ص)، وحدت نیز داشته باشند.

مولوی صارمی ضمن تقدیر و تشکر از آستان قدس رضوی برای برپایی این همایش، خاطرنشان کرد: امروز قلب مقام معظم رهبری برای مظلومیت مسلمانان جهان، فلسطین و سوریه میسوزد، انشاءالله خداوند به ایشان طول عمر باعزت و طولانی عنایت بفرماید و به زودی شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

 انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha